Jump to content

Trijicon TA31DOC


Prasmus

Recommended Posts

Har fått et kikkertsikte som for meg er helt ukjent...

Det fulle navnet er visst

Trijicon TA31DOC, ACOG 4X32 BAC w/DOC Optic.

 

Noen som har erfaring med denne?

Tenkte å sjekke om den kunne funke på en compact type 308.

Til postering på litt trange poster, drivjakt på rådyr og bukkejakta.

 

Anyone?

Link to comment
Share on other sites

Dette er en ACOG med en Docter rødpunkt montert oppå. ACOG TA31 har 4x fast forstørrelse, ganske stort synsfelt, men kort øyeavstand. På en .308 spørs det om ikke det vil medføre 'blekkøye'. Jeg har prøvd å montere samme type sikte på rifler med vanlig stokk, og det har funka dårlig. På våpen med pistolgrep, og mulighet for å montere siktet langt bak, så funker det helt ypperlig! Nå er det jo siktet utviklet for nettopp dette også da.

TA31 kan fåes mer en rekke retikkeler. Disse har kuledroppkompensering for enten .223 (5,56x45) eller for .308 (7,62x51).

At du har fått et slikt er jo aldeles fantastisk da! Gratulerer! :D

Link to comment
Share on other sites

@Edvard: Har fått det ja. Snill svigerfar :D

 

Bekymrer meg litt tilbakemeldingen om at siktet blir 'høyt' på ei vanlig rifle... Ingen fler som har erfaringer?

 

Har faktisk ikke sett det sjøl ennå, bare vet at det ligger og venter på meg hjemme 8)

 

Bytte kan kanskje være interessant, men må sjekke, fundere og teste ut litt før jeg kommer dit...

Link to comment
Share on other sites

Siktet er meget bra til det tiltenkte form?t.

Fungerer helt sikkert fint p?akt ogs?montert p?en rette rifla, problemene med det, montert p?n vanlig boltrifle er at det blir alt for h? du m?eve kolbekammen betydelig for ?unne se gjennom siktet.

Om du ikke har en AR15 eller et tilsvarende v?n, eller planer om ?kaffe det, ville jeg solgt det, eller bytta det i noe mere praktisk jaktsikte

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...