Jump to content

Stygt merke på hagle


Ranger#44

Recommended Posts

Hei, etter en fuktig tur før i høst, ble haglen lagt i kofferten med reima over seg. Dette burde jeg ikke gjort!

 

Når jeg åpnet kofferten fikk jeg se det stygge merke på siden av kassen. Dette er trolig et resultat av den fuktige (les: dryppende våte) reima presset mot våpenet over 1 døgn ca.

Det ser faktisk ut som reima har "etset" av det øverste laget på metallet. For jeg prøvde først med puss, før jeg etterpå så at det ser ut som at den blanke øverste overflaten er borte.

Noen som har tips hvordan jeg kan få ordnet dette? Har ikke merket noe problemer med dette i form av rust eller noe. Men det gjør ganske mye for utsene, for det vises mye bedre enn på bildene:

 

 

11ueofq.jpg

2u887t3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Beretta 686 ? I så fall er det vel forkrommet stålbaskyl. Skal ikke påstå at jeg har praktisk erfaring med slike problemer, men tanken streifer meg at et rengjøringsmiddel for krom på biler kanskje kan være verdt å prøve. Ville tenkt meg om et par ganger før jeg gikk løs med slipemidler.

Link to comment
Share on other sites

Da var det i orden :D

 

Stakk innom Clas Olsson og kjøpte en tube for en 50lapp. Begynte rolig, men ikke noe skjedde. Så etter et minutt med rolig roterende bevegelser og surfing på kammeret, så glapp alt plutselig taket. Nå er det som om det aldri har vært noe der :D

 

Spørsmålet er bare hva jeg skal bruke resten av tuben på, har tross alt kun brukt rundt 0.01% :lol:

Link to comment
Share on other sites

Sikkert unødvendig å nevne det, men noen vil kanskje la seg friste til å bruke Autosol på flekker og evnt rust på andre våpen som ikke er blanke... DET villle jeg vært forsiktig med!

Autosolen kan raskt fjerne rust og gjøre ting blankt, også blåneringa vil få en annen fargenyanse relativt hurtig...

 

Jeg har faktisk brukt den innvendig i et hagleløp som hadde noe gugg (rust antagelig) jeg ikke fikk vekk.

Tok et innleggsløp med påsurra myk fille som ble satt inn med Autosol.

Koblet innleggsløpet til en batteridrill og kjørte pent og rolig, vips og flekk vekk.

Link to comment
Share on other sites

Bilde er ikke noe problem! Uansett takk for all hjelp, hadde selv gitt opp håpet om at det skulle bli fint. Men det ble faktisk så fint at jeg måtte gå over resten av våpenet, fordi den behandlete siden ble for blank :shock:

 

Fy flate for en forskjell! Hjem å prøve det samme på min! (Tror jeg og har et merke ala ditt)..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...