Jump to content

Winchester super speed.


Cynergy

Recommended Posts

Har ikke prøvd 89 skuddene men 70mm skuddene går kjempe bra og da spesielt i beretta hagler har jeg hørt

min erfaring er at det er meget fine skudd bilder og på eskene står det en relativt bra utgangshastighet kommer ikke på hvor raskt men tenkte over at den var bra :D

Link to comment
Share on other sites

66 gram er vel noe av det tyngste man kan få til 12/89, og gir i tilfelle riktig oppgitt ladning garantert ikke 500 m/s. Remington Wingmaster i 12/89 har 49 grams ladning og skal vel gi drøye 400 m/s, og dette er en kraftig ladning. Bruker Federal Speed Shok stål i 12/89. Disse har 39 grams ladning, og en oppgitt utgangshastighet på 470 m/s. Dette er vel noe av det raskeste jeg har sett oppgitt i 12/89, og da er ladningen nesten 30 gram mindre.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Brukte selv super speed patronene når de var lovlige, dete var god ammo, men tviler på de

hadde støre utgangshastighet en 400m/s. Winchester lader nå to nye patroner, xtended tuurkey og

xtended waterfowl, turkey ladninga er ladet med hagl med egenvekt på 12,5 og waterfowl 16,5.

Vet ikke helt utgangshastigheten på disse patronene, skal teste ut turkey ladninga på gåsa i år,

haglene i disse patronene er oppgit til å være mykere en stål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...