Jump to content

Tips: Marlin Camp Carbine .45 acp på QXL


Hassel

Recommended Posts

Heisann

Tenke jeg skulle tipse brødrene (og søstrene) om at det ligger en Marlin Camp Carbine På QXL.

Jeg lenker ikke til den, da jeg syns dere bør klare å finne den selv.

Den er ikke min (For den er bare til salgs til blodpris, som de som har vært interessert har skjønt)

Men det har vært mange interessent når jeg har vurdert å selge den, så da tenkte jeg at jeg skulle tipse om denne.

 

Den er forøvrig tilatt på jakt og skrekkelig morsom (Om den er super egnet er vel dog en annen ting) og mekanismen egner seg ikke så godt til lyddemping har man funnet ut av (Det smeller for mye ut av utkasteråpningen)

Det er vel mulig jeg må selge min etter verdt om jeg får inn rugers PC 9 og / eller Deerfield børsa på lista... men se det er et annet prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Oh yes! Og den ble ikke billigere når midway solgte unan Chip McKormick magasiner til en grei penge, måtte ha fler...

Min har blitt syk så løpet driver og er løst, kan skres med håndmakt ca 1/4 omdreining. Men det holder muligens bare å få strammet det ordenltig igje. ellers må je en eller anne dag ta meg sammen og plukke den fra hverandre , installere rekyldemper og ny strekere rekylfjær. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

@Hassel

Var heldig å fikk tillslaget på 45ACP Camp Carabinen som lå på finn.no for en uke siden.

Har et par spørsmål jeg lurer på om du kan være snill å svare på!

Hvor mye mer fart får du i rifla sammenlignet med en 5" pistol?

Ser du vurderer rekyldemper og sterkere rekylfjær. Har du greie på hvor det kan skaffes, og har det noe for seg om man ikke bruker P+ ammo? Er rekyldemperen en slik plastskive man setter inn der sluttstykke treffer låskassa i bakkant?

Lader du til den selv, og hva har du eventuelt hadt best resultarer med av kjøpe og hjemme ammo?

Link to comment
Share on other sites

Hei HK

Og gratulerer med ei artig om litt mellom barken og veden børse.

 

Har ikke kronografert min enda. Har blitt lite bruk en så lenge løpet er sånn halv løst. Men antagligvis vil du ha omtrent samme utgangshastig het i 16" løp osm i 5" løp med pistol ammo. (om ikke svakere) Jeg vil tro 10-11" er optimalt for .45 ACP løp for hastighet. Lengre en det så begynner ting å bremse (I følge teorien)

Tror midway har buffer og ny rekylfjær. Eventuelt Brownells.

Den bufferen er en slik skive i bakant som sikert er laget i noe lurt. Anbefales i forhold til +P eller ei. (og jeg fraråder på det sterkeste +P!!!! Det er oim jeg ikke tar feil snakk om en blowback her, som ikke har låsing lik en 1911 pistol.

 

Jeg har stort sett brukt min til å skyte opp resteammo :mrgreen: Den har fungert fint til det. Skal du lade selv ville jeg utnyttet så tung kule som mulig. dvs 230gr

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 2 stk camp carabiner i 9mm.Kjøpte nye fjærer hos wolf som er noe sterkere enn orginalfjæra.Kjøpte også et lite delelager med rekylbuffere ,tennåler og utdragere fra Numrich gunparts i usa.Kjøpte også en hylsesamler som fungerer aldeles utmerket.Holde på å kjøpe et diopter sikte som passer til Marlin 444 og 45/70 lever action rifler som passer til de to bakre skruehullene i kassa som er borret for kikkert montage.Dette er ei morsom og økonomisk rifle å skyte med når du lader og støyper kulene dine selv.Begge mine har god presisjon.Den ene har kikkert og en Hausken demper ,mens den andre brukes med åpne sikter.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 2 months later...

For 4-5 år siden forsøkte jeg å søke på en 9mm Camp Carbine, men fikk blankt avslag sammen med et laaangt skriv, da dette våpenet ikke oppfyllte reglene for jakt. For kort løp, for mange skudd i magasin og masse annet viss-vass :cry: Har ting endret seg nå altså så man kan få innvilget med småviltjakt (hare) som begrunnelse???

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...