Jump to content

Importere ny kolbe selv?


naf

Recommended Posts

Hei igjen.

Ble vist litt kort svar i sted.

 

Jeg har nettopp hentet en HS Precision stokk fra

 

www.stockysstocks.com . De har en del inne på lager som de sender samme dag.

Grei netthandel, lett og forstå og raske tilbakemeldinger.

De sender ikke til Norge så du trenger en adresse i USA, Det ordner du igjennom JetCarrier.

Du registrerer deg der, bruker den adressen du får av dem, oppgir denne til butikken, og de sender pakken dit.

JetCarrier videresender pakken til Norge, ordner fortolling og sender den hjem til deg. Du får regning på frakt og toll i ettertid.

 

Kurrant måte og sende varer på.

 

Stocky`s lagerfører HS Precision og Bell & Carlson, men det kan være litt tynt med varer til tider.

 

McMillan har jeg ikke prøvd.

De har en del ferdige stokker under fanen som heter "Specials" som er ferdig vare på lager.

Finner du ikke noe her er det leveringstid.

Som andre har sagt sender de til norge, enten med UPS eller USP.

Begge deler er greit og passelig raskt.

 

Flere her som har gode erfaringer med dem.

 

Ups leverer på døra i Oslo området, Posten fortoller og sender til næreste postkontor.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Låner tråden din litt, for eg lurer på noko om samme tema. Det har seg slik at eg har handla ein stokk frå boyd i usa. Har fulgt nøye med på sporinga av pakken, e litt gira på å få montert rifla i den. Men så fekk eg opp følgende melding på sporinga : Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret

Årsak: Importrestriksjoner, lisens kreves...

 

Kva slags lisens e da som kreves her? Trudde ikkje at du måtte vera godkjent våpenimportør for å føra ein trestokk inn i landet. Har ikkje handla noko frå utlandet før, så e temmelig grønn på området. Nokon som veit/ har erfaring med dette?

Link to comment
Share on other sites

Står det f eks gunstock på papirene blir det sikkert krøll, selv om det bare er en "trestokk" inni. Richard Microfit kaller sine halvfabrikater for sport equipment, wood equipment eller noe lignende for å unngå at akkurat dette skjer ved eksport til utlandet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...