Jump to content

.50 bmg?


torxsys

Recommended Posts

12,7mm er ikke tillatt lenger :wink:

Det skal vel egentlig bare være 12,7x99 (altså 50 bmg) som det er et spesifikt forbud mot. Dessverre har enkelte kammer da tolket det til at andre rifler med kulediameter i .50 heller ikke kan erverves og dette er feil.

 

Til trådstarter, ja, 12,7x99 finnes i privat eie, og nei, du får ikke godkjent slike lengere.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder kjøp av allerede eksisterte rifler i dette kaliberet kan du bare se langt etter det - dette er våpen man brenner inne med da de i praksis blir umulig å selge annet en til eventuelt samlere...

 

Jeg hadde ikke vært lei meg om jeg brant inne med en Barrett M82 :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde ikke vært lei meg om jeg brant inne med en Barrett M82 :D

 

Nei, om man har over 100 000 kr å bruke på sånt er det jo greit.....Jeg har skutt en del med børsa i forsvaret og det er kult de første 30 skuddene. Etter det får man såre vondt i hodet og er egentlig fornøyd. Det er mye jeg ville hatt før en M82, om man hadde fått kjøpt det, og i mi bok er den på ingen måte verdt prisen heller!

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde ikke vært lei meg om jeg brant inne med en Barrett M82 :D

 

Nei, om man har over 100 000 kr å bruke på sånt er det jo greit.....Jeg har skutt en del med børsa i forsvaret og det er kult de første 30 skuddene. Etter det får man såre vondt i hodet og er egentlig fornøyd. Det er mye jeg ville hatt før en M82, om man hadde fått kjøpt det, og i mi bok er den på ingen måte verdt prisen heller!

Helt enig,fy for en skallebank. Mer enn fornøyd etter 30 skudd! Som regel kan man gange dette tallet med både 2 og 4 siden man ofte ligger flere våpen ved siden av hverandre.

Nei takke meg til finkaliber:-)

Link to comment
Share on other sites

Joda, er forsåvitt enig med de to forrige - etter en stund begynner man å bli "sliten" av å skyte med Barrett'en.

Har flere ganger fått ganske sterk hodepine etter en dag på skytebanen, men da har det vært snakk om en del flere skudd en 30. En gang fikk jeg også problemer med hørselen... lyden var helt skurrete/metallisk/vibrerende og det hørtes nesten ut som en radio som ikke var skikkelig innstilt. Jeg trodde det var Sordin'ene som hadde streika, men da jeg omsider fikk tatt de av så var lyden akkurat lik! :shock:

Gikk over av seg selv etter en times tid.

Det var siste gang jeg brukte sordin (+ ørepropper) til .50!

 

Dette, i tillegg til pris (både våpen og ammo), begrenset med steder det kan brukes, +++ gjør at jeg aldri ville vurdet å kjøpt noe slikt selv.

 

 

 

 

 

Men GØY - det er det!! :wink::D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...