Jump to content

Bygging av hundegård


Gasse

Recommended Posts

Hmmm, jeg har nettopp bestilt meg elementer fra Handler import på Ler, to gårder på 3x3 meter mot vegg kom seg på under 6 høvdinger, pluss et lag med pukk i bånn og en telefonstolpe som fundament for elementene. Har hatt ymse flettverksnettingkonstruksjoner opp gjennom tidene, og er dritlei av å flikke og mekke på disse.

Link to comment
Share on other sites

Ferdige elementer finnes å få kjøpt på bl.a Obs Bygg. Hvert element er 120x180 og koster vel 700(?) eller deromkring for stykket. Dørelementet er noe dyrere.

Dersom du lar ene veggen i hundegården ligge mot garasje/hus så sparer du noen lapper på det.

 

Hvor stor skal den være og hva slags rase er det (stor/liten)?

 

I vår hundegård har vi singel i bunn - det drenerer godt og hunden blir ikke sår på potene sine slik som ved betong. Plank blir sleipt å gå på etterhvert, men en kombinasjon av det og singel kan være OK.

 

Vi støypte en kant som elementene er skrudd ned på samt at vi har armeringsmatter langs kantene. Dette fordi Amigo er en graver av natur og jeg vil helst slippe å ha en utbryterkonge :roll:

 

Slik som dette ser vår hundegård ut:

818btvr1smallgk1.jpg

 

I denne hundegården har jeg mulighet for å ha 1 stor eller flere mindre avdelinger. Greit når det er løpetid eller besøkshunder hos oss. Den er 30 kvm og jeg hadde 3 store hunder der (nå 2).

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal sette opp hundegård nå. Har kjøpt elementer og har bare vært hindret av frost/tele. Lurte også på å støpe. Hvor dypt er singellaget i hundegården dn, jaktlykke? Har du lagt ned fibermatter eller noe sånt under singelen?

Link to comment
Share on other sites

...Hvor dypt er singellaget i hundegården din, jaktlykke? Har du lagt ned fibermatter eller noe sånt under singelen?

Underlaget er steingrunn og singellaget er vel rundt 10 cm. Ingen fibermatter, men som nevnt armeringsmatter langs kanten med singel oppå for å hindre utgraving.

 

Amigo er en typisk graver og han pleier å spa ned diverse remedier (skalker, hundebæsj, kjøttbein - you name it).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...