Jump to content

batteri i kikkertsikte med lys?


msyncron

Recommended Posts

På min Meopta er batteriet i der en slår på å velger lys styrke. På tuppen!. Hold lett igjen inne ved "roten" på kikkertkroppen, å skru på tuppen, så kommer batteriet frem når du får av lokket. De fleste har et CR 2032 el CR 2025 batteri, som er vanlig i videokamera(til klokke minne). Koster mellom 50-100 kr, når en kjøper hos jaktbutikker el elkjøp. Mye billigere hos biltema el Clasern. Kjøp gjerne et par stk når du først er i det ærende. Greitt å ha et par liggende i jakt jakka.

Link to comment
Share on other sites

De fleste har et CR 2032 el CR 2025 batteri, som er vanlig i videokamera(til klokke minne).

 

Min meopta lyser mye bedre med et cr 2354 som dog er vanskeligere å få tak i.

 

 

Lyser bedre ja, men er den beregnet for det? Er du sikker på at det ikke kan skje noe gale med sikte når du bruker et annet batteri?

 

Bare spørr siden eg har gjort feil med andre ting før og ødelagt de pga for høg spenning, osv. Da aldri med kikkert sikte.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

I min kikkert kan både CR 2032 og 2354 brukes iflg manualen. Kjenner ikke til 2354, men alle CR 2025 til 2032 er alle 3 volts batterier, like store i diameter, men litt tykkere jo høyere tall bak 20 tallet.

 

Kjøpte ei eske med 10 stk for rundt 70 kr jeg hos et kontor/data firma. Skal være forsiktig med å bruke batterier med over 3 volt i, da det kan skade den lille lys dioden. Synes lyset blir litt for sterkt med et nytt batteri jeg. Bruker å la det stå på ei natt i våpenskapet, for da blir det passe på lystyrke nr1. Med nytt batteri "flyter" prikken litt utover og er for sterk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...