Jump to content

Remington 700vtr eller 700sps?


Egilolse

Recommended Posts

Jeg har en SPS, så det er mulig jeg er litt forutintatt her....

 

liker VTR stokken bedre en SPS'en, mer behagelig å holde. Kjennes mer solid og liker følelsen av det gummierte forskjerftet.

VTR har trekanta løp, mot SPS ordinære. VTR med munningsbremsen frest inn i løpet, gjør det vanskelig å gjenge for lyddemper uten å kappe løpet.

Jeg hadde nok gått for en SPS. Synes ikke VTR'en tilføyer noe mer i forhold til en SPS, så hvorfor betale mer en nødvendig.

 

-T

 

Edit: uklarheter rettet opp

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

trekanta løp med munningsbrems, gjør det vanskelig å gjenge for lyddemper på VTR'en

Det er, unnskyld meg, tull! En må kanskje kjøre finere kutt enn noen gjør på runde løp, men det går da utmerket å dreie et trekantet løp. (Nå har jeg aldr dreid noe trekantet, bare firkantet - men :wink: )

 

K

Link to comment
Share on other sites

M67: nå tror jeg kanskje du misforsto meg. Jeg mente ikke at det var det trekantete løpet som gjorde at den var vanskelig å gjenge for lyddemper, men heller plasseringen av munningsbremsen. Løpet må kappes for å montere lyddemper. Jeg nevner den spesielle formen på løpet i en litt uheldig sammenheng, det jeg ville frem til var at riflen har en noe uvanelig kontur på løpet. Dette var kanskje noe uklart i mitt første innlegg, noe jeg beklager. Jeg endrer innlegget så dette kommer bedre frem.

 

-T

Link to comment
Share on other sites

Vet at SPS-en er kjent for sin "gummistokk", som gjør presisjonsskyting med tofot en heller interessant affære...

VTR-en har jeg ikke skutt med så denne kan jeg ikke uttale meg om.

 

Personlig så har jeg meget gode erfaringer med VS / VS-SF / VS-SF2 pga MYE bedre stokker med full-lengde beddingblokk i alu, etc.,

og ville uten å nøle ha spart opp de ekstra tusenlappene som trengs for å fange en slik.

Da har man også et bedre utgangspunkt for videre modifisering.

Disse er riktignok kanskje litt tyngre, men hadde VS-SF i .223 vært særlig lettere så hadde den trolig føltes vinglete.

Presisjonen på disse ligger på ca en femmer på 100-meteren med standard FMJ fabrikkammo, det er på en god dag med min skyting...som ikke nødvendigvis er eksemplarisk... :lol: .

Ikke noe problemer med 3" stålmål på 350+ meter heller...

 

Dersom du skal bytte stokken derimot, så er SPS-en grei da man får mye løp og mekanisme for pengene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...