Jump to content

Søknad for kjøp av nytt klubbvåpen


SRD-15

Recommended Posts

Hei.

Etter 20 år i tjeneste så er tia inne for å pensjonere våre trofaste Margolin pistoler og kjøpe noe nytt.

Jeg regner med at klubben fyller ut en vanlig våpensøknad og sender til politiet, men hvem skal underskrive søknaden og må vi legge ved noe dokumentasjon på aktivitet og forbunds tilknyttning?

Link to comment
Share on other sites

Formann i klubben har lov til å underskrive søknaden.

Og så er jo klubben godkjent og registrert hos det lokale onkel kontoret, så det skulle vel være grei skuring.

Så sant klubben har opprettholdt aktiviteten og fortsatt har oppbevaring iht. regelverket.

Link to comment
Share on other sites

Fyll ut Søknad fra skytterlag om tillatelse til å erverve og inneha skytevåpen og våpendeler (en enklere variant av det ordinære skjemaet). Der opplyses klubbens (lagets) navn, modeforbund og hvem som er formann. Det må videre opplyses hva våpnene skal nyttes til, hvordan de er tenkt oppbevart og hvem som er ansvarlig for oppbevaring og utlån. Ansvarlig for våpnene skal underskrive (det er opp til klubben å bestemme hvem som er ansvarlig for klubbvåpenene - det er AFAIK klubbens plikt å holde politiet underrettet om dette). Det er ikke noe krav til dokumentering av aktivitet.

Link to comment
Share on other sites

Enhver klubb skal ha en våpenansvarlig for klubbvåpenene, det er han som ihendehar klubbens våpenkort.

(et A4 ark med de aktuelle våpen remset opp)

 

Våpenansvarlig er den som skal underskrive en våpensøknad !

 

Forøvrig er en søknad helt lik enhver annen søknad, bare det står klubbens Navn og adresse som søker v/våpenansvarlig.

 

Og som sagt tidligere er det ingen krav til aktivitetsbekreftelse.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel nesten ikke mulig å slite ut en 22 med normalt bruk... Ser fint forskjell på forran og bak på dissa her, så de går nok noen skudd til.

Hvis ingen av medlemmene i er interessert i de så kan det være en mulighet for andre. Det er jo egentlig en uting å laga spiker av våpen så lenge vi har biler nok å ta av...

Den dårligste unnskyldningen for å skaffe seg en Margolin må jo være at det er et utrolig pent våpen :D

Link to comment
Share on other sites

Margolin ? Var ikke dette en Russer, som var blind også ? Konstruktør altså ?

 

jepp, stemmer det gitt. Ikke noe eyecandy akkurat, men må si jeg har skutt overraskende bra med de jeg har brukt av de. Nå har jeg jo ikke noe "stiftepistol" heller da, så kan jo ha noe med det å si... Men kunne godt tenkt meg en å reddet en ut av politiets klør gitt.

Link to comment
Share on other sites

SRD-15

 

Hvis du gidder å holde meg informert om det blir noen ledige, evt informere styret om at noen utenfra kunne tenkt seg en av dersom mulig så hadde jeg blitt en happy sailor. 8)

 

Det skal jeg huske på.. Vi skal ha årsmøte i februar så jeg regner med det blir en avklaring da.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 12 years later...

Hei YngveR!
Ser at du svarer på et spørsmål som var aktuelt for 13 år siden. Våpenkontoret for Innlandet (på Elverum) sier at det ikke finnes eget skjema for lag og foreninger lengre, men at vanlig skjema for våpensøknad skal benyttes. Ett skjema for hvert våpen. Antar at de har kjennskap til regelverket.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...