Jump to content

Allround kikkert - Bestille fra USA?


thuus

Recommended Posts

Skal kjøpe meg kikkertsikte i løpet av våren og vil ha en kikkert jeg både kan være en all-round kikkert, men også brukes på lengre hold, 4-14x44 er det jeg primært kikker på.

Noen som har erfaringer med noen kikkertsikter i et prissegment på ca. 2500-3500 (kan gå høyere for bra kikkert fra USA, men å betale overpris i Norge er jeg lite keen på)

 

Har kikka litt på å kjøpe fra USA, men det virker som om det er eksportforbud...? Erfaringer?

Hva med å kjøpe fra andre land? Zeiss er like bra enten det er solgt i USA, Norge eller Hong Kong

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke eksportforbud, men noen butikker sender ikke utenlands. Mange gjør det f.eks. eurooptic.com, theopticzone.com og flere. På ebay er det mange som sender utenlands, og dette kan du lett sjekke ved å sende en mail til dem. Hvis de ikke gjør det kan du likevel ro det i land ved å opprette en adresse hos jetcarrier.com. De tar ca 150kr for å sende den over sjøen.

 

Jeg ville gått for en brukt leupold eller Nikon hvis jeg hadde det budsjettet. Evt en brukt Meopta.

 

Det er ikke så mye å spare når du har såpass lavt budsjett..

 

Jeg kjøpte nylig en Meopta artemis 1,5-6x42 fra eurooptic via ebay. Denne kom på nøyaktig 3000kr med moms. Det er et godt kjøp. Ikke noe røveri, men en god pris på et godt sikte.

 

Du får fine Nikon og Meopta til den prisen. hvorfor ikke gå for en Meopta 3-10x50? Da er du rustet for all jakt og den er grei til lengre hold også.

Link to comment
Share on other sites

Cabelas.com har i blant greie tilbud på sikter. Går an å prøve å bestille derfra. Ikke sikker på om de eksporterer, men man får beskjed når man fullfører bestillingen om de sender. Dette gjelder sikkert andre butikker og.

 

Leupold VXII og Nikon er greie sikter i prisklassen. Meopta er i hvertfall bra om du får til den prisen du er ute etter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...