Jump to content

"Allround" hundebur. Finnes det?


Oddgeir

Recommended Posts

Hei.

 

Leter etter et hundebur til en Vorsteh.

Og er ikke spesielt opplyst på alt som har med bur å gjøre.

Men er ute etter et bur som skal brukes til frakt i bil og som må være godkjent til bruk på fly.

 

Lurer da på hva målene på buret bør være. Buret må få plass i en Mazda 626 sedan. (Men er på jakt etter større bil. Så det blir vell en stasjonsvogn til sommeren)

Og siden dette buret skal brukes hovedsaklig til frakt så trenger det vell ikke være allverden så stort? Vil jo selvfølgelig ha det så stort at hunden trives i buret. Men tenker litt på sikkerhet i bilen, det er vell bedre at buret er litt mindre med tanke på et eventuelt krasj?

 

 

Så hvor stort vil du/dere anbefale at buret er?

 

Høyde: ?

Bredde: ?

Lengde: ?

Link to comment
Share on other sites

VariKennel-bura er bra de, har et selv. Men dette blir kund brukt som liggeplass innendørs og er tilgjengelig den dag vi må reise fly - for disse bura er noe dritt til bruk i bil! Dette har ingen ting med hundens comfort å gjøre, men din som sjåfør. Det er masse gitter og greier på buret, så hunden har nok lufting og ser godt rundt seg, men du som sjåfør ser ingen ting i bakspeilet....

Link to comment
Share on other sites

Ja, har tenkt litt på det. Men blir nokk ikke mange bilturer med det buret, skal kjøpe ny og større bil om ikke lenge og da skal det kjøpes et bilbur og.

Men må ha et bur når jeg skal hente hvalpen og tenkte det kunne vært greit med et som var godkjent for fly, vet jo aldri når en får bruk for det.

Eneste jeg er usikker på er størrelsen buret må ha.

Link to comment
Share on other sites

Er usikker på om det er godkjent for fly.

Men du har vell en ganske mye mindre jaktmaskin, så jeg blir vell nødt til å kjøpe noe større kanskje.

 

 

Noen som vet hvor det er gode priser på nettet? Men blir vell kanskje like dyrt når man må betale frakt i tilegg...

Link to comment
Share on other sites

Har snakket med noen på en dyrebutikk her idag og kom fram til at jeg antakeligvis mæ ha et Vari Kennel XL bur for at det skal være godkjent til flyfrakt.

Kunne tilogmed skaffe meg et godt tilbud på en pakke med ting jeg vil ha/trenger til bikkja.

Så nå skal det leses opp og ned om halsband, trekksele, kløv, for, bånd osv :)

Link to comment
Share on other sites

Oddgeir skrev:

Men må ha et bur når jeg skal hente hvalpen og tenkte det kunne vært greit med et som var godkjent for fly, vet jo aldri når en får bruk for det.

Eneste jeg er usikker på er størrelsen buret må ha.

 

Med forbehold om regelendringer den siste tiden så kan du ta valpen inn i kabinen. Jeg har gjort det flere ganger og har da valpen i et kattebur på fanget.

 

Flybur blir aldri "alround" etter min mening da de ikke kan legges sammen som en flat pakke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...