Jump to content

Ekstern Justerbar kolbehøyde til rifle, hvor kjøpes det?


TH1

Recommended Posts

Er det noen som vet hvor eller om det er mulig å få tak i en sak som kan settes på (og helst enkelt tas av) stokken (trestokk med duracoat) til en Remington 700, justerbar i høyde med muligheter for låsing?

 

Har hittil brukt litt papp med masse teip opp til riktig høyde for kikkerten min, det funker greit men kun i stående og sittende stilling.

Da pga at ved liggende må jeg så langt frem på kolben at jeg ikke får ut sluttstykket uten å ta alt av igjen.

 

Jeg vet at det finnes slike justerbare stokker men ønsker ikke å kjøpe ny bare for dette.

 

Håper jeg forklarte det forståelig da jeg ikke har bilder å vise til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan anbefale en Blackhawk IVS Perfomance Cheek Pad:

 

thumb_18-608-IMG1_L.jpeg (Klikk på bildet for større forstørrelse.)

 

Min cheek pad har nettmønster ("compressed spider design"), er justerbar i høyden (ved at man legger inn så mange plater men ønsker), men mangler patronholdere og lomme på høyre side.

 

Jeg tror bestemt at både Practac (Capsicum Solutions) og Sandnes Arms fører disse i sortimentet. Ellers er det en liste over Blackhawk-forhandlere her.

Link to comment
Share on other sites

Funker den omega?

Jeg har hatt negativ erfaring med sånne fest på forhøyre. De sklir liksom bare rundt om kring...

Den er tight som … ja, du vet. Flytter seg ikke i det hele tatt på min LTR. Tar litt tid å tilpasse og regulere dog.

 

Men på Sig SG 55X-stokken sitter'n ikke. (Jeg har en teori om at det er derfor de fleste andre på praktisk-stevner har gjort det så mye bedre enn meg når jeg skyter med sveitser-AK-en min.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...