Jump to content

S&L M97-DL - problemer med kulde?


marwe

Recommended Posts

Hei alle,

 

Opplevde noe merkelig i dag. Klødde såpass mye i skytefingeren at jeg trosset -15 grader og pung-dyp snø for å ta meg noen skudd på banen. Etter å ryddet standplass for snø la jeg meg til for å knerte noe papp. Ingen respons fra børsen. Nytt ladegrep - ingen respons. Avtrekket ville ikke. Det var akkurat som børsen ikke ladet selv om jeg tok ladegrep. Det merkelige var at etter jeg var kommet hjem var det ingen antydninger til problemer. Kan det virkelig være slik at -15 grader setter denne børsen ut av spill? Noen som har noen formening om hva som gikk gale med børsen på skytebanen? Jeg hadde også med meg quaden og denne gikk som vanlig glimrende.

 

Mvh

Marwe

Link to comment
Share on other sites

Høres nok ut som du har vært litt for liberal, eller truffet et uheldig sted med noe noe olje. Jeg er meget nøye med at kun WD40 lignenede oljer får komme inn i avtrekket og sluttstykket. De flatene som skal ha smøring, oppspenner og låseklakker får et tynt lag grease.

Min S&L M97 fungerte problemfritt i -26°C ifjor.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Starta slik for meg også,opplevde det noen ganger,fikk en børsemaker til og se på det for meg,etter mye om og men så viste det seg at det var en fjær i avtrekkmekanismen som var for slakk at den ikke takla kuldesvingningen,etter skifte av den har jeg dratt igjenom mange tusen skudd uten problem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...