Jump to content

fyrverkeripatroner til hagle????


cowboy-gutten

Recommended Posts

Det er vel kanskje det minst kostnads effektive fyrverkeriet du kan kjøpe trur eg.. Det er ganske så liten effekt utav dei som eg har testa iallefall. Då er vanlig signalpenn mykje betre, og det har vel stort sett dei fleste sports/våpen butikker..

Ellers så er vel ein eller annen våpenforhandler kapabel til å skaffe dette, dersom han ikkje har på lager, men du er kanskje litt seint ute i år..

Link to comment
Share on other sites

Våpen og alkohol er en skummel kombinasjon.

For mange år siden var jeg på en bygdefest hvor huseieren skulle skyte opp noen signalpatroner med en kaliber 12 hagle. Vi stod ved siden av og ventet i spenning. Skytter ladet og siktet opp, trakk av og vi hørte et lite "phump", men intet lys på himmelen.

 

Det viste seg at han hadde ladd signalpatronen i løpet med 3/4 trangboring, og det resulterte i at signalpatronen satt fast 10 cm fra muningen. Hagla glødet godt :lol:

Etter en halvtimes tid og puss av hagla gjorde han et nytt forsøk. Her kommer nok alkoholen inn i bildet for han greide å lade i samme løp en gang til. Resultatet ble det samme.....

Link to comment
Share on other sites

Tidligere var slike fyrverkeri - patroner populære i mitt distrikt. En nyttårsaften da min onkel skulle prøve de nyinnkjøpte patronene. Mye morsommere enn å sende opp raketter... Han rettet hagla mot den mørke himmelen, tok ikke siktinga så nøye, og fyrte av. Rett på telefontråden som gikk over hodet hans...... Det ble en dyr nyttårsaften!

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

svjv finnes det ingen lov imot fyrverkeripatroner til hagle.

 

Nei, men det finnes en god del regler for bruk av skytevåpen. Bor man landlig til er det ikke noe problem, men ikke fall for fristelsen til å bruke slikt i/ved tettbygde strøk. Det kan fort gi deg alvorlige problemer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...