Jump to content

22 cal ombygnings sett for AR15


dartvidar

Recommended Posts

Jeg har lurt litt på og kjøpe 22 Cal ombyggnings sett for Bushmaster V Match.

Jeg har lest litt i div bøker hvor man på står at 22 Cal bly kuler er skadelig for match løp, og at presisjonen blir dårligere på våpnet. At presisjonen blir dårlig, når man skyter 22 cal er OK. Er det noen som har erfaring med 22 Cal i 223 Rem match løp. Noen som vet om det er skadelig?

 

Er det noen som har erfaring med dette ombyggnings settet fra CMMG, jeg har lest litt på div forum at man må modifisere slutt stykket litt for at det skal fungere bra.

 

http://195.18.224.241/F0216/main.aspx?p ... rtno=10910

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Ciener 22 kit. funker rimelig bra. Brukte litt slipe pasta på glideflatene når det var nytt for å få mindre friksjon. Funker best med litt kraftig ammo. Men cci standard går også bra.

 

pipa bekymrer jeg meg ikke for. hvorvidt det er skadelig har jeg ikke tenkt på.

 

Min største utfordring er å få tak i 30 skudds magasiner. tips mottas med takk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er mest bekymret for slitasje på løp, og ødelegge presisjonen for 223 Rem.

 

Jeg kan ikke i min villeste fantasi se hvordan en myk blykule skulle kunne skade løpet like mye/mer enn en mantlet kule skulle gjøre.

Og dessuten så er .22LR prosjektilet litt mindre i diameter enn et .223Rem prosjektil. Det er vel derfor det er så mye snuskeprat rundt presisjonen i disse settene.

 

Men skadelig? Det kan jeg aldri forestille meg. Men det krever selvfølgelig mye puss, 22lr og blykuler legger jo igjen en del dritt etter seg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Ciener 22 kit. funker rimelig bra. Brukte litt slipe pasta på glideflatene når det var nytt for å få mindre friksjon. Funker best med litt kraftig ammo. Men cci standard går også bra.

 

pipa bekymrer jeg meg ikke for. hvorvidt det er skadelig har jeg ikke tenkt på.

 

Min største utfordring er å få tak i 30 skudds magasiner. tips mottas med takk.

 

Noen spesiell grunn til du vill ha 30 skudds magasin og ikke 26 skudd?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke i min villeste fantasi se hvordan en myk blykule skulle kunne skade løpet like mye/mer enn en mantlet kule skulle gjøre.

Og dessuten så er .22LR prosjektilet litt mindre i diameter enn et .223Rem prosjektil. Det er vel derfor det er så mye snuskeprat rundt presisjonen i disse settene.

 

Men skadelig? Det kan jeg aldri forestille meg. Men det krever selvfølgelig mye puss, 22lr og blykuler legger jo igjen en del dritt etter seg.

 

Jeg satt og leste en bok om AR15, der ble det på stått at 22 kula ville skade match løp, og de annbefalte og kjøpe 22 cal AR15 upper hvis man absolut ville skyte med 22 cal. Jeg er ikke så mye inne i dette, derfor vill jeg ha litt meninger fra folk som har prøvd dette, eller er teknisk kyndinge i dette feltet. Jeg har lyst til og kjøpe et 22 cal sett, men jeg vill ikke bruke det hvis det kan skade presisjonen ved skyting med 223 Rem.

Link to comment
Share on other sites

gikk litt kjapt... er vel ingen som lager 30 skudd. CMMG og black dog har 26 skudds mags. det er denne typen jeg er ute etter. Vil helst ha magasiner i tilnærmet lik størrelse som vanlig magasin. så vidt jeg vet selges det bare 26 skudds originale ciener magasiner. de er for dyre iom at jeg vil ha noen stk. har ikke lykkes å finne noen nett butikker i USA som vil sende.

Link to comment
Share on other sites

Practac har slike magasiner :D

Forøvrig skal det ikke være noe problem med løpet, i forhold til slitasje av noe slag.

En greie er puss...blir mye dritt av dette. Løpet har en gassport, og bly og fett havner inni der, og i resten av våpnet med første skudd 5.56.

Så litt pussing må påregnes. De fleste settene vil gjerne ha litt over standard ammo for å funksjonere 100%

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...