Jump to content

Trenger 2 skruer med ""-mål - HJELP!


Sniper-Arne

Recommended Posts

Kan noen si meg hvor jeg kan få tak i 2 skruer til en stokk jeg trenger? Om noen har dette ligggende som de kan selge meg eller om de vet hvor dette kan kjøpes er jeg takknemlig :) Skruene er til en Choate stokk og en Rem 700, og de er lengre enn de orginale skruene.

 

I følge produsenten er dette målene:

 

"The length of the screws is 1.5 and 1.25" and they are 1/2 x28 thread. Length is measured from the end of the threaded section to the shoulder(part where the bolt head begins)"

Link to comment
Share on other sites

Er disse målene jege fikk av ham, men må jo være no kommafeil eller noe her da disse skruene er til ei standard rem 700 kasse! jeg reagerte ikke på det selv, da jeg egentlig ikke har noe greie på de amerikanske måla. For å si det enkelt så er skruene de samme som de vanlige som levers med stokker til Rem 700, bare at de er lengre da denne stokken er noe tykkere enn standard. Lengda på skruene er nok riktig men tykkelsen må være feil.

Link to comment
Share on other sites

Har egentlig ikke det, da jeg hadde håpet at det gikk ann å få tak i disse her i landet. Du som er fagmann på området, mener du at jeg like godt kan bestille dette fra Junaiten? I såfall kan jeg like godt høre om de som lager stokken kan sende meg to skruer da de sender med skruer da de selger stokken ny. De inngår jo i pakka siden de orginale ikke passer.

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg snakket med han børsemakernen som jeg har brukt i dert siste, og det var ikke noe problem for han å lage noen, sa han. Han sa jeg skulle ta med meg børsa og stokken så han fikk tilpasset det helt 100. Tror jeg går for den løsningen, gitt da jeg vet at det da blir helt i orden. Takk for gode innspill!

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Har slike skruer liggende, mål lengden så er jeg ganske sikker på at jeg har de. Kjøpte for leeeeeeeeeeeeeeeenge siden et par pakker med ekstra lange skruer fra Brownells, er ganske sikker på at jeg har de ennå. Dersom du vil unngå bryderiet med å la børsemakeren lage de, send en pm. Du kan jo måle lengden for sikkerhets skyld, så kan jeg sjekke om de jeg har er lange nok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...