Jump to content

2cm knepp på Zeiss Classic 2,5-10x50??


AiC

Recommended Posts

Høres bra ut for er ganske frustrerende å ikke kunne stille seg midt i 10'eren. Stiller jeg ett knepp hopper den over på andre siden av 10 hver eneste gang og jeg er i grunn i like langt :evil:

 

Men så. Den er jo kjøpt på XXL... Og de er riktig så kjepphøye/"oven fra og ned" til tider der jeg holder til. Så tipper dette byr på vanskeligheter. Burde jeg heller ta direkte kontakt med Zeiss norge på noe vis eller er det bortkastet? Det står jo hvitt på svart 1knepp=1cm på 100m?

Link to comment
Share on other sites

Om du kan bekrefte dette ved hjelp av mm-papir og kikkerten i benk får du deg nok en ny kikkert, men er det kulehull i pappskiva du viser til, ja så får du nok problemer :wink:

Sett fast kikkerten(børsa) og monteret ett mm papir med markerte cm streker på 100 meters hold. Ved maks forstørrelse ser du streken godt. Skrur du ett knepp og retikkelen flytter seg 2 cm på mm papiret, ja da har du en sak. Er det snakk om kulehull som varierer er det nok andre faktorer enn kikkerten du bør se på først :roll:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Den bokstesten var ikke dum! Hvis de får en fin firkant der så må de jo iallefall ta den inn til testing. Når man klager på sko som lekker så får man jo enten nye, eller så tester de skoene før du i tilfelle får nye. Burde vel være noe av samme greia her! Att jeg var så lur å kjøpte den i nevnte butikk gjør vel ikke akkurat saken bedre men..

Link to comment
Share on other sites

Klart det er lov å spørre om!

 

Avstanden var 100 meter på "vanlig" blink. Vet ikke hva den heter, men tror de kaller dem for halvmeterskiver hos mitt lokale skytterlag :) Det er 2 blinker på samme pappskiva. Samlingene var 13-15 mm med Remington 700 tactical, norma elite og 1kg avtrekk. Er ikke verdens mest habile skytter, men har testet dette såpass at jeg føler meg rimelig sikker i min sak :D

Link to comment
Share on other sites

Hehe :D

 

Nei er kanskje ikke det! Er nok sikkert skytterfeil. Skal teste litt til, men ble så hellig overbevist når det var så konsekvent hele tiden! Prøvde kun 1 knepp og 2 knepp. 1 knepp ble til 2 cm og 2knepp til 4 cm. absolutt hele tiden. Så da ble jeg rimelig frustrert og måtte klage min nød her inne:) Synes det er så artig å skyte på veldig (i mine øyne) små mål, fyrstikkesker ol, og da er det greit om den går midt i blinken.

 

Men takk for hjelp, skal prøve de testene og tipsene dere gav meg! Supert!

Link to comment
Share on other sites

1 knepp ja.. Kan du sette opp en klistrelapp, skyte 5 huller i den - pakke ned børsa og komme tilbake dagen etter, og skyte 5 huller til - eller treffer du kanskje en cm til siden?

KAn reise deg og gå en tur mellom hver skudd og skyte samme samling som 5 på rad?, er 1. skudd for dagen (med passende skytestilling) ALLTID midt i innertieren?

 

Testen kan du egentlig gjøre hjemme i stua.

Gå ut og sett en tommestokk ca 100m fra huset, eller sett to merker med tusj 1m fra hverandre på en lyktestolpe, husvegg, evt... Sikt på den ene enden, med rifla på stødig anlegg. Tell klikk for å skru trådkorset til andre enden av tommestokken.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...