Jump to content

Ulovlig å skyte med hagle i fjæresteinen etter 19.30?


phoines

Recommended Posts

Leste en artikkel i Bergens Tidene (http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article549968.ece) i går at bevæpnet politi rykket ut etter at to-tre karer hadde skutt med hagle i fjæresteinen i et par timers tid. Det jeg reagerer på er:

 

- Det er uvisst om våpnene var ulovlige, men det er uansett ikke lov å skyte på slikt sted eller slikt tidspunkt, sier operasjonsleder Konrad Grindeland til bt.no

 

Hvorfor er det uansett ikke lov til å skyte på et slikt tidspunkt? At våpnene kan være ulovlige er greit og at de heller ikke har grunneigers tillatelse er også god gang, men hvorfor er tidspunktet ulovlig?

Link to comment
Share on other sites

Hørtes ut som de ikke var helt smart måte og drive skyting på. Når det er sagt, så kunne jo det løses på en helt annen måte enn å ta på seg SWAT utstyr og skremme folket rundt omkring. Lensmannen kunne jo bare gått ned til de og sagt at dette må dere slutte med gutter! Men, neida, full utrykning, vest og hjelm på.

 

warthog

Link to comment
Share on other sites

Uten å kjenne saken er det vanskeligt å utale seg.

Men Presse oppslaget i BT og BA oser av vannkuna.

1. Har de grunneiers tilatelse så er de på lovlig grunn.

2. Tidspunktet er ikke noe å si på.

3. Våpnenes lovlighet ?????????????

4 Var sikkerhets marginene ok???????????

Men innleggene i avisen blir feil, kunne vært moro å fått svar på de fire overnevnte punkter.

Link to comment
Share on other sites

Da er jo mange spørsmål svart med oppdateringen :D, men finner det rart at tidspunktet for skytingen blir kommentert av politiet som mer eller mindre "ulovlig"..., men som Herr Monsen påpeker og som beroliger er at tidspunktet ikke er noe å si på :D

Link to comment
Share on other sites

Det er sånt som dette jeg har gnagende i bakhodet hver gang jeg er ute og skyter. :?

 

Nå skyter jeg på den lokale 'uoffisielle' skyte 'banen', og onkel blå vet om den og har godkjent\godtatt at det foregår skyting der. Men det er fortsatt noe jeg har i bakhodet i tilfelle en eller annen Hoplofob (eller sosial og seksual avvikere som jeg foretrekker og kalle dem :twisted: ) skulle høre noen smell, pisse på seg og ringe purken og grine til operatøren der.

Link to comment
Share on other sites

Leste en artikkel i Bergens Tidene (http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article549968.ece) i går at bevæpnet politi rykket ut etter at to-tre karer hadde skutt med hagle i fjæresteinen i et par timers tid. Det jeg reagerer på er:

 

- Det er uvisst om våpnene var ulovlige, men det er uansett ikke lov å skyte på slikt sted eller slikt tidspunkt, sier operasjonsleder Konrad Grindeland til bt.no

 

Hvorfor er det uansett ikke lov til å skyte på et slikt tidspunkt?

 

Det er ikke ulovlig å skyte på et slikt tidspunkt uansett, men På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm. heter det i Lov om helligdager og helligdagsfred.. Hvis skytingen var ulovlig stedsmessig var den rent logisk også utilbørlig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...