Jump to content

Justerbart sikte til CZ 75 SP-01 Shadow


Howitzer

Recommended Posts

Lurer på at dette er et vanlig problem med shadowen's originalsikter. Vi er 2 her i klubben som har denne pistolen og begge går over ved normalt siktebilde. Vi har også konkludert med at det må bestilles justerbare matchsikter. Blir greit å få et vanlig svart forsikte også til baneskytingen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Min Shadown har altid skutt over og til høyre. men jeg er links skytter så det kan forklare retningen.

Jeg kjøpte justerbart sikte fra CZcustom.com og har endelg fått skudd meg inn på 25m

 

Jeg kjøpte disse http://czcustom.com/LPA-TPU-CZ-75-BK.aspx

 

Men jeg kan nevne at frontsiktet som står på orginalt passer dårlig med denne så du må bytte frontsikte også. Husker ikke om det fulgte med eller om jeg bestilte nytt. Det nye var fryktelig høyt. det var vel ca 6mm høyt så jeg valgte å file 2mm av og da ble det bra.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på at dette er et vanlig problem med shadowen's originalsikter. Vi er 2 her i klubben som har denne pistolen og begge går over ved normalt siktebilde. Vi har også konkludert med at det må bestilles justerbare matchsikter. Blir greit å få et vanlig svart forsikte også til baneskytingen.

 

 

Både jeg og en kompis har en Shadow. Begge gikk høyt men vi kjøpte nytt korn og da kom de ned.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på at dette er et vanlig problem med shadowen's originalsikter. Vi er 2 her i klubben som har denne pistolen og begge går over ved normalt siktebilde. Vi har også konkludert med at det må bestilles justerbare matchsikter. Blir greit å få et vanlig svart forsikte også til baneskytingen.

 

 

Både jeg og en kompis har en Shadow. Begge gikk høyt men vi kjøpte nytt korn og da kom de ned.

 

Hvilken størrelse var det på kornene dere kjøpte? Kanskje man kan komme godt ut av det med bare å bytte korn. Hvordan er deres erfaringer i ettertid med oppsettet? Funker det greit sammen med det originale baksiktet?

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte korn som er identisk med det orginale men høyere. Prøvde meg fram med høyde på korn og bredden på fiber. Endte med 6 mm og 6,5 mm høyde. Det orginale er 5,5 mm høyt med 1,5 mm fiber.

 

Etter å ha prøvd litt frem og tilbake endte jeg med 6,5 mm høyde og 1 mm bred fiber. Jeg legger da fiberen midt i sorten og den går da i senter. Gikk en ca 3-4 cm for høyt med 6 mm høyt korn med 1,5 mm fiber når jeg skjøt rullende. I tillegg har jeg dunket baksiktet litt til venstre da den gikk litt til høyre.

 

http://czcustom.com/ Kjøpte av han karen her. Ingen problemer med han.

 

Her er et av siktene jeg kjøpte http://czcustom.com/CZ-Fiber-Optic-Front-Sight-6.5mm-with-1.0m-Rod-Competition.aspx

 

Mannen som selger dette heter Agnus Hobdell og han har skutt noen runder med Shadow'en

 

Kjøp med en "front sight pin". Du må lage spor i kornet til pinnen selv men det er en enkel sak.

 

Hvor høyt går din? 1 mm høyere korn gir et treff punkt som er ca 16 cm lavere på 25 meter.

Link to comment
Share on other sites

 

Vurderer de veldig selv da jeg liker fiberoptisk godt på praktisk gønnern min. Mener de har de på huntershouse også.

 

Gjør ikke noe om du kjøper ett sett og blir så lite fornøyd at du gir det til meg... :lol:

 

John

:mrgreen:

 

I LIGE MÅDE!! He he

 

tenkte faktisk at jeg må ha to sett, et til Shadowen og et til 75en. Har prøvd de litt til Tanfoglio Limited Custom og det gav meget mersmak. 75en kommer til å få både magbrønn og aluskjefter snart, og vurderer å bytte litt fjærer så den blir mer lik Shadowen.

 

Kan jo gi beskjed når jeg skal kjøpe de, så får du gjøre det samme hvis du er kjappere enn meg. :wink:

Link to comment
Share on other sites

barfoed: Min går vel sånn ca 10 cm for høyt. Er inne på tanken om å kjøpe vanlige sorte korn, men det er vel ikke umulig at jeg kommer til å bruke standardkornet dersom det funker sammen med det justerbare baksiktet. Får se litt hvordan det går når jeg får siktet i hus. Kommer nok til å bestille fra cz custom, ja. Har hørt mye bra om dem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke hørt noe nytt. Men på Angry Moose hadde en (trolig importør) med prototype på sikte som ligner på det du linker til men forklarte at det skulle komme med fiber også. I tillegg hadde den nye alu sideplater med design mønster istede for skateboard tape. Det ble vel også nevnt mag brønn, slik at shadow egnet seg til standard klassen for de som ville ha 9 mm. Jeg har ikke sett noe av dette i markede.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...