Jump to content

Sammenlegg-/delbar salongrifle


Nova

Recommended Posts

Jeg vil anbefalle Browning sin semi auto 22 - http://www.browning.com/products/catalo ... ype_id=001

 

Browningen er delbar og den har magasin med plass til 11 patroner.

 

Jeg har den selv og kjenner flere andre som har den. Topp kvalitet til en grei pris. XXL selger dem.

 

 

Edit: Bor du i østlandsområde så kan du jo få ta en titt og noen skudd med min...

Link to comment
Share on other sites

Har selv bestemt meg for å gå for Browning sin modell, har hatt en JW-20 som er en kopi og hadde bestemt meg for å ikke gå for en tilsvarende. Men fikk klådd litt på en Browning og forskjellen og kvaliteten var så stor i forhold til den jw-20'en jeg hadde at jeg går for en Browning.

Søknad blir levert i løpet av denne uken :P

Link to comment
Share on other sites

Har selv bestemt meg for å gå for Browning sin modell, har hatt en JW-20 som er en kopi og hadde bestemt meg for å ikke gå for en tilsvarende. Men fikk klådd litt på en Browning og forskjellen og kvaliteten var så stor i forhold til den jw-20'en jeg hadde at jeg går for en Browning.

Søknad blir levert i løpet av denne uken :P

 

Moses Browning viste hva han dreiv med veit du! De startet produksjonen av denne delbare salongen i 1914(og husker jeg ikke feil, så pantenterte han den i 1912), og den dag i dag regnes den for å være en av de bedre på markedet!

 

Les litt historikk her: http://www.browning.com/services/dategu ... l.asp?id=5

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefalle Browning sin semi auto 22 - http://www.browning.com/products/catalo ... ype_id=001

 

Browningen er delbar og den har magasin med plass til 11 patroner.

 

Jeg har den selv og kjenner flere andre som har den. Topp kvalitet til en grei pris. XXL selger dem.

 

 

Edit: Bor du i østlandsområde så kan du jo få ta en titt og noen skudd med min...

 

Hvilket kikkertsikte har du på din? er jo en liten og nett rifle dette, hadde ikke så lyst å ha noe enormt kikkertsikte på den. Muligens en leupold ultralight eller noe..

Har du montasje som gjør at du kan ta av og på kikkertsikte? hadde lyst å få til noe slikt for å få løpsdelen kortere i sekken, med siktet på blir den delen unødig lang synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Gjelder kravet til våpenskap ved erverv av halvautomatiske rifler på salongrifler og? Holder på å kjøpe våpenskap i disse dager, men ser ut som at det kan ta litt tid å finne gode tilbud som leverer til rimelig pris.

 

Peacemaker: Hvordan er presisjonen på rifla di? Og hva tok XXL for den? Tenkte å kjøre rundt og titte litt på salonrifler på mandag.

Link to comment
Share on other sites

Hvilket kikkertsikte har du på din? er jo en liten og nett rifle dette, hadde ikke så lyst å ha noe enormt kikkertsikte på den. Muligens en leupold ultralight eller noe..

Har du montasje som gjør at du kan ta av og på kikkertsikte? hadde lyst å få til noe slikt for å få løpsdelen kortere i sekken, med siktet på blir den delen unødig lang synes jeg.

 

Jeg har en "billig" kikkert som fulgte med ei rifle jeg kjøpte, men er helt enig med deg at det er finest med en liten og smekker kikkert på denne her, så kan man ha en større på den andre salongen. Montasjen min er fast, men jeg skulle også gjerne hatt en avtagbar - så hvis du vet om noen som produserer slike som passer til Browningen så må du la meg vite. Det er ikke det at den bare blir lang, men den blir klompete i sekken og. Så får vi snart bare håpe at løpslengden endres til 40cm, da hadde salongen blitt helt toppers!

 

Jeg veit at Skaubjønn drev og undersøkte saken om avtagbar kikkertmontasje til Browningen, men veit ikke om han fant ut noe...

Link to comment
Share on other sites

Gjelder kravet til våpenskap ved erverv av halvautomatiske rifler på salongrifler og? Holder på å kjøpe våpenskap i disse dager, men ser ut som at det kan ta litt tid å finne gode tilbud som leverer til rimelig pris.

 

Peacemaker: Hvordan er presisjonen på rifla di? Og hva tok XXL for den? Tenkte å kjøre rundt og titte litt på salonrifler på mandag.

 

Først og fremst; ja, den gjelder på salong og, så våpenskap trengs!

 

Presisjonen er helt grei - tror det avhenger mer av skytteren enn våpenet i forhold til presisjon og jakt, men selvfølgelig er ikke presisjonen like god som CZ'n jeg har i 22L.R. Men den duger på de holdene jeg bruker den på!

 

Nå er jeg ikke helt sikker på hva XXL tar, de har operert med både 5000 og 6000kr for den. Så for salong er jo den relativt stivt!

Link to comment
Share on other sites

Heisann folkens.

Ja, nå har jeg hurtig avtagbar kikertsikte på min Browning Auto .22. Jeg har satt på en Weaver skinne. Ulempen er at skuret må av, jeg har altså ikke funnet en montasje der jeg kan vippe av kikkertsiktet og bruke de åpne siktene. Dersom noen finner ut av det, og det ikke koster en arm og et ben (som en hakemontasje, helt uaktuelt for meg å bruke så mange tusen på montasje til salongen...) så si endelig i fra!

Nei, du kan ikke bruke Leupold QR (Quick Release) ringer, du må bruker Leupold QRW (Quick Release Weaver) ringer. De er med hendel, og har en tverrbolt som låser ned i sporet i weaver skinna. Et alternativ til Weaver skinna er jo å sette på en Picatinny skinne. Da må man nok bore hull til de hullene som er i låsekassa fra før av. Jeg synes det er helt greit med Weaver skinna.

Presisjonen er helt grei i min rifle, til plinking og rypejakt opptil ca 60 meter. Ut over det samler ikke min gamle Browning godt nok. Det er en HELT annen presisjon i min heldempede CZ varmint! Men den er ikke delbar på samme måten, og har langtfra samme gøy-faktor som Browningen :lol:

Link to comment
Share on other sites

hvor god samling får dere på browning auto 22?

jeg har en JW20 som setter det første skuddet ganske langt vekk fra de andre. hver gang omtrent

 

Med min Browning får jeg helt greie og tette samlinger på alle skuddene, men har blitt en stund siden jeg har fått lufta den nå så jeg har ikke noen mm-mål å komme med. Dog; Browningen kan ikke sammenlignes med CZ'n min, så hvis jeg blir med og deltar på noen BR50 så er det ikke Browningen jeg tar med, hehe...

Link to comment
Share on other sites

nja. min samler 20mm på 30m på 4 av 5 skudd. men så er det alltid en som er vekk. den kan være 3-4cm fra resten av "samlinga"(på første serien er den ca 4cm unna, men på de påfølgende seriene er den ikke så langt unna hver gang)

 

Hmm, tror jeg snart må få tatt meg en ny presisjonstest med begge salongene på både 30 og 50 meter...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...