Jump to content

trijicon accupoint 2,5-10x56


Eiesaren

Recommended Posts

Har nettopp kjøpt en slik i 3-9x40, men har ikke fått montert og testet den ordentlig enda... Men det lille jeg har glant i den forteller meg sålangt at den er meget klar og fin, og lett, i forhold til conquesten jeg har i samme størrelse. Fikk den for 4500 spenn fra "over there" :)

Link to comment
Share on other sites

Så litt på dette siktet på nett, men turte ikke kjøpe det grunnet lite informasjon og langtidserfaringer. Norsk pris var aldri aktuelt, tror d var over 11lapper :| Over dammen koster det vel faktisk en del under halvparten. Og da konkluderte jeg med at siktet ikke er på samme nivå med andre kikkerter til samme pris i Norge.

 

Dette er KUN tankene jeg hadde om kikkerten, og ikke noe slags erfaringsgrunnlag :!:

Jeg syns bare at det er noe som skurrer. Fant også et par svenske tester, (finner dem selvfølgelig ikke igjen...) og siktene kom grei ut, men ikke blandt toppsjiktet fra europa.

Link to comment
Share on other sites

Ligger er del info på youtube, f.eks:

 

Ellers har svenskene begynt å bruke disse kikkertene en del, husker ikke hva det svenske forumet heter i farten, men jeg fant en del info der før jeg kjøpte..

 

Trijicon et amerikansk selskap såvidt jeg har forstått, men kikkertene produseres i Japan. Og har livstidsgaranti.

 

 

Skal skrive en liten anmeldelse når jeg får prøvd den... :)

 

 

Edit; http://forum.robsoft.nu/search.php

Link to comment
Share on other sites

Såfremt du får de til "normalpris" i statene, så er Trijicon helt klart et godt kjøp. Jeg har ikke modellen du ser på men 1,25-4x Optikken er meget klar og fin. Lyset uten batteri fungerer suverent. De virker svært solid bygd. (har ikke klart å ødelegge den enda) Eneste som er feil på min er at den ikke har samme øyeavstand ved forskjellige forstørringer. Men det er det kun 1,25-4 utgaven som har, alle andre har lik øyeavstand. Dette irriterer meg grenseløst, for å si det slik :evil:

Link to comment
Share on other sites

Den linken får jeg ikke til å virke....

 

Blir kanskje litt på siden av hva tråden handler om, men hvorfor priser de Trijicon siktene så høyt her i Norge. Prisen er jo latterlig, jeg kan ikke forstå at det er noen som kjøper disse siktene i Norge. Bestiller en fra USA så er jo prisen overkommelig.

 

Får en 2,5-10x56 med MRAD knepp eller kun MOA?

 

-T

Link to comment
Share on other sites

er dette et bra kikkertsikte? er det noen som har prøvd det og kan komme med noen erfaringer? :)

 

Mine erfaringer med Trijicon 2,5-10x56 (fra praktisk rifle) er bare posetive. Har faktisk veldig lyst på et til, til jaktbruk. Hvis man skal trekke fram et negativt aspekt ved Trijicon må det være at Norma er off. importør.. Normas prising/fortjeneste på Trijicon og generelle griskhet er absurd. Kjøpte dog mitt sikte til en MYE lavere pris fra en leverandør her i Norge. Send PM hvis du vil ha navn på nevnte leverandør (bør kanskje ikkje legge ut link, i tilfelle Norma ser den, finner ut de skal gå i strupen på vedkommende..).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Kikket også mellom ett par Trijicon kikkerter i Norma traileren og ble ikke kjempe imponert. I forhold til Zeissene de hadde så var det ikke vanskelig å se hvem som var best. Og når du får en victory til nesten samme pris så skjønner ikke jeg hvorfor noen i det hele tatt vurderer disse kikkertene! (til norma pris)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvis du får en ny victory til under 9 laken så har du fått en god pris. Jeg ga 8500 for min trijicon 2,5-10x56 i vinter. Og så langt er jeg meget fornøyd. Sammenlignet med zeiss classic 2,5-10x50 så vil jeg si de er ganske like i skummring, men til trijiconens fordel pga. retikelet/lyset.

Link to comment
Share on other sites

Var det flere enn meg som fant Trijion-kikkertene veldig følsom for øyeplassering?

Synet er som kjent individuelt,- men jeg syntes den var klar og fin, men kresen på plassering!

Også prisen da! Herregud! Norma er på sporet her...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...