Jump to content

Skytesimulator....erfaringer??


boomcar

Recommended Posts

Pga kone på jobb om kvelden og liten tid på banen har jeg vurdert innkjøp av en skytesimulator.

Det jeg skal trene med er håndvåpen.

Den typen med "skive" koblet opp mot pc og får treffpunkt, analyse mm.

Har sett litt på Scatt skytesimmulator (nordby gunshop), men det er sikker flere på markedet.

 

Har noe noe erfaringer med denne eller tilsvarende produkter for trening med pistol cal 22, 32, 9mm og revolver cal 357/38

 

Håper på gode svar siden det er snakk om en del 1000-lapper i investering.

 

Jørn

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvde Scatt på et trenerkurs, er ikke i tvil, og min er på vei nå til Stenvaag. Sjekket alternativer, men til trening med håndvåpen er det Scatt som gjelder, fantastisk verktøy til å finne feilen dine, og til å trene realistisk.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Jeg har hatt en Scatt solution i 7-8 år.

Bruker den nå mest når jeg trener luftpistol i heimen.

Skyter skarpt under trening på formiddagen og klikker når det er kveld og barna har lagt seg.

Jeg lagrer filene som dokumentasjon på egentrening.

 

Jeg slipper å lure på hvorfor ting blir som de blir når jeg skyter. :shock::lol::roll::oops::mrgreen:

Analyse og statistikk er fint for den som vil følge med på om utviklingen går i riktig retning over tid.

Jeg bruker den mest til å se hva jeg gjorde når skuddet ikke sitter der jeg trodde.

 

 

Skulle brukt den mer til å trene duell for der har jeg mye å hente.

Tenker derfor på ny pistol med elektronisk avtrekk for å slippe å ta ladegrep mellom hvert løft.

 

Skytesimulatoren gjorde overgangen til elektroniske skiver helt fin da det er samme opplegget med rødt og grønt lys for duell osv.

 

Ellers er det verdt å nevne at i en periode med mye simulatorskyting og lite trening på bane ble jeg faktisk skuddredd på presisjonsskyting. Jeg hadde slurvet med etterhold/sikting på simulatoren og det skjedde mye rart på standplass siden jeg ikke gjennomførte skuddet. Men jeg hadde jo et lite og pent holdeområde :D og skuddet satt altfor ofte godt utenfor dette. :evil:

 

Men den koster jo noen kroner da.

Link to comment
Share on other sites

Vi har scatt på jobb, like det så godt at jeg vurdere å kjøpe selv til hytte.

 

E

Er det noen som vet om det finnes andre "festebraketter" enn den som passer på en rund pipe?

Pardini, Walther og mange flere har jo en firkantet pipe.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

var akkurat innom nordy sin nettside og det står ikke så mye der om selve simulatoren og hvordan den fungerer.

 

 

Håper dere kan hjelpe meg litt nå. Er på jakt etter en simulator som skal brukes offshore og står fast i merker og typer.

Jeg leter etter en simulator som skal brukes både til rifle og pistol. Gjerne med nyttige programmer, vil gjerne slippe nintendo duckhunt og den slags. Er mere på utkikk etter vm program samt blinker for ski skyting...

Er det andre merker eller typer simulatorer ute i markedet som dere anbefaler? Har pr d.d. våpen som avgir et lasr "blink" ved avtrekk, og kan dette eventuellt brukes?

 

Er takknemmelig for alle tilbakemeldinger.

Link to comment
Share on other sites

hva er det som avgjør ett "skudd" i simulatoren? Er det selve klikket i våpenet eller er det noe på avtrekket?

 

Er som sagt nordsjøen som er bruks området og jeg vet at i firmaet vårt er det barre å glemme noe plomberte våpen.

Finnes det noen andre typer simulatorer som er gode på markedet?

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke jevngodt, men det er et veldig godt (og noen ganger nødvendig) supplement. Og helt klart bedre enn vanlig tørrtrening. Og MYE bedre enn ingenting.

 

Og ikke minst er det et nyttig analyseverktøy dersom du lurer på hvorfor du treffer der du gjør.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...