Jump to content

.17 HMR


Bård 308

Recommended Posts

Sjekk jaktdepotet

 

spar i noen dager til å kjøp en CZ 452 Varmint i 17 hmr for 4150,-

Mulig at dem har Savage i 17 hmr til en rimligere penge. Ikke noe dårligere presisjon i den etter det jeg har lest av tester som er utført av Jørund Lien.

 

Har selv en varmint i 22 LR og er derfor en smule inhabil :wink:

 

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en cz varmint i 17hmr. Går egentlig jævli godt, men er et b prega våpen. Magasinet er slarkete, stokken er simpel og avtrekket et mareritt. Etter å ha pussa javnt og trutt så ble det et ok avtrekk til slutt. Skal bare ikke behøve å gjøre slikt med et nytt våpen. :lol: Er fornøyd med cz med tanke på at prisen er hyggelig.

Link to comment
Share on other sites

noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en billig 17hmr...finnes de under 4000kr?

 

har søkt på nettet, men fant ikke noe,foruten amerikanske våpensider.

 

Jeg hadde en Marlin 917V som var et veldig greit våpen. Presisjonen var god og avtrekket var litt for hardt, men det fikset Arrowmaker lett.

Jeg tror de koster i overkant av 3000,- nå om dagen, og importeres av Norma.

Link to comment
Share on other sites

noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en billig 17hmr...finnes de under 4000kr?

 

har søkt på nettet, men fant ikke noe,foruten amerikanske våpensider.

 

Jeg hadde en Marlin 917V som var et veldig greit våpen. Presisjonen var god og avtrekket var litt for hardt, men det fikset Arrowmaker lett.

Jeg tror de koster i overkant av 3000,- nå om dagen, og importeres av Norma.

 

jeg var på hjemmesiden deres men så ikke noe til Marlin 917V der, men skal ringe dem opp så fort våpensøknaden er godkjent :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en cz varmint i 17hmr. Går egentlig jævli godt, men er et b prega våpen. Magasinet er slarkete, stokken er simpel og avtrekket et mareritt. Etter å ha pussa javnt og trutt så ble det et ok avtrekk til slutt. Skal bare ikke behøve å gjøre slikt med et nytt våpen. :lol: Er fornøyd med cz med tanke på at prisen er hyggelig.

Magasinet er litt slarkete ja (men er ikke noe problem annet enn for de av oss som har litt mani med at slikt sitter godt tilpasset, skulle gjerne ha hatt ett tre skudd magasin om det fantes). Stokken min har endel porer, men er fin å se på (det er tross alt en rimlig rifle dette) og min har en god gummi rekylkappe (var litt i tvil om jeg skulle kalle den bakkappa for rekyl kappe gitt :D ).

 

Avtrekket på min slik den kom fra fabrikk, har jeg aldri kjent. Kjøper jeg en hvilkensomhelst CZ452 eller våpen med tilsvarende avtrekkshistorie (som t.d. Howa) ny over disk, så legger jeg 500kr i avtrekksjobb uansett (gidder ikke å kjenne etter engang). Avtrekket på min CZ452 Varmint i 17hmr er godt (børsemakeren på Jaktdepotet gjorde den jobben), og avtrekket på min CZ452 American i 22lr er skikklig godt (avtrekksjobb av Sannes våpen og justering av etteravtrekk av meg selv).

 

Marlin 917V (med acu trigger) får gode kritikker og er slik jeg forstår det ett godt tupperware alternativ til CZ452 Varmint.

Egentlig er nesten alle våpen i 17hmr gode rent presisjonsmessigt, det er det som er den store fordelen fremfor 22WMR.

 

Men la det vere sagt, jeg har selv ett par CZ452 (American og Varmint) og ett par andre våpen med tre stokk i skapet, samt en flett ny Tikka T3 Super Varmint. Og det er ikke tvil om at Tre våpna tar jeg ofte meg selv i å sitte å gnukke på, uten annen grunn enn at det er ett kosligt tidsfordriv forran tv'n i kjelleren. Tikkaen derimot, den er bare ett verktøy, stell det og sett det i skapet (og der blir det til det skal brukes). Selv Diana 48'n (luftgevær) blir stelt med litt uten om bruk og normalt vedlikehold, så jeg er ikke i tvil om at tre/laminat stokk gir mere "følelse" for pengene enn tupperwaren. Ikke misforstå, Tikkaen er ett rått verktøy, men ingen kose børse. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei

 

Har selv en MARLIN 917 vs. Tungt løp, laminatstokk og rustfri. Er meget fornøyd så langt. Bruker den med A-tec demper og en 3-9x40 kikkert. Måtte bytte en fjær på avtrekket for å få det skytbart. Dette er en meget enkel operasjon.

 

Dette er en relativt rimelig rifle. Husker ikke nøyaktig pris, men Norma kan antakeligvis skaffe den.

 

Står mer om disse på http://www.rimfirecentral.com

 

Stig

Link to comment
Share on other sites

Siden vi er nevnt såpass ofte i denne tråden er det kanskje greit med en liten utfylling angående utvalget i 17 HMR.

 

I dagssituasjonen har vi følgende 17 HMR rifler på lager

 

Savage 93R17 GV,BV og BVSS. Samtlige med tung varmint pipe og Accu Trigger.

CZ 452 American i både høyre og links utgave. Varmint er dessverre utsolgt om jeg ikke husker feil og er ikke på lager før litt utpå sommeren igjen.

 

Prisene begynner på 2950,- og fortsetter oppover til 4150,-

 

Av ammunisjon har vi pr idag 6 typer på lager rundt 2,50,-/stk.

 

Alt finner dere i den nye katalogen vår som var ferdig på torsdag og som blir å finne på nett i løpet av denne uken

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...