Jump to content

Garmin Astro på dachs? finnes det små sendere?


Jeger68

Recommended Posts

Hei.

 

Har en garmin Astro jeg gjerne skulle brukt på dachsen, men problemet er at halsbåndet er for stort for min lille tispe. Finnes det mindre sendere å få kjøpt, eller går det evt ann å modifisere halsbåndet? så på det i går, og problemet er at Gps mottakeren på nakken må flyttes, og ledningen til denne går inne i halsbåndet. Har heller ikke lyst til å begynne å fikle inne i gps mottakeren med å løsne og lodde ledningen med mine 10 tommeltotter.

 

Noen som har erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

Vet det er kunder hos oss som har flyttet gps-antenna og fått det til å fungere greit, mens andre velger å kjøpe med en vest til DC30.

 

Egentlig litt ironisk at med DC20 var det ombygging til halsbånd som var den store tingen, mens nå driver folk og pakker halsbåndet inn i en ryggvest... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Har en garmin Astro jeg gjerne skulle brukt på dachsen, men problemet er at halsbåndet er for stort for min lille tispe. Finnes det mindre sendere å få kjøpt, eller går det evt ann å modifisere halsbåndet? så på det i går, og problemet er at Gps mottakeren på nakken må flyttes, og ledningen til denne går inne i halsbåndet. Har heller ikke lyst til å begynne å fikle inne i gps mottakeren med å løsne og lodde ledningen med mine 10 tommeltotter.

 

Noen som har erfaringer?

 

Jeg har mitt halsbånd på en dachs. Snudde bare GPS mottakeren 180 grader og brukte det ledige hullet i båndet for å stramme. Ikke noe problem med ledningen. Fungerer meget bra. Det enkle er ofte det beste :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det går fint å bygge om DC30'n til et mindre halsbånd uten å kappe kabler.

 

Dette er det du trenger:

normal_SANY0363.jpg

 

Prøvde å få tatt et bilde av dachstispa mi med det ombygde halsbåndet på seg, men å få bikkja til å stå eller sitte rolig med peileren på seg var ikke lett.

Løsningen var hjelp av matmor og et par godbiter. :)

 

SANY0458.jpg

 

Halsbåndet ser noe "uformelig" ut på bildet under, men passer perfekt rundt halsen på en dachs.

Enden med ringen på skal jeg fjerne, men da må jeg kanskje sy litt for å sikre den eksisterende sømmen mot å rekke seg opp.

Ringen er ikke bra å koble bikkjebåndet til uansett etter ombygging, for da vil antenna peke ned.

SANY0452.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tatt noen bilder underveis i ombyggingen som jeg kan legge ut sammen med fremgangsmåten.

Men i korthet er det å demontere det originale halsbåndet og sette alt sammen igjen på et halsbånd som passer bikkja bedre.

 

Kabelen til gps antenna bakte jeg inn i halsbåndet med Tec7 .

Siden dette båndet er en del kortere enn det opprinnelige, ble ledningen til gps antenna ganske så mye for lang. Men det la jeg i en "S" i en seng av silikon under aluminiumsdekslet på selve senderen. Silikonen tetter også ekstra mot fukt rundt innfestingen av antennene.

 

Egentlig ganske enkelt. Det ble kun en ekstra kostnad med nytt halsbånd med hurtiglås.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...