Jump to content

hjelp med remington 870


Roy

Recommended Posts

hei, har et problem med remmen min, utkaster armen fungerer ikke altid når jeg har skutt og skal lade om. virker som at kloa ikke får skikkelig tak i skuddet, og virker slakk.

 

er det noen måte å justere dette? er det skuddene som er for rund i "flensen"?

 

på forrhånd takk :)

Link to comment
Share on other sites

Problemet kommer av at utdragerkloa ikke er skarp nok. Mange av dagens haglepatroner har skrå kant der kloa skal gripe tak og derfor må det være litt tak i den. Problemet fikses lett på følgende måte: Demonter hagla og ta ut utdragerkloa fra sluttstykket. Dette gjøres ved å skyve den rett bakover, så holde igjen den fjærbelastede knasten i bakkant med noe spisst mens du slipper kloa en tanke fram og trekker den rett ut... Litt knoting må påregnes. Deretter finner du frem Dremelen med sylindrisk diamantspiss. Denne bruker du så til å kvesse kanten inne i kloa slik at den blir sylskarp der den skal ta tak i hylsa. Pass på at den ikke blir varm. Sett sammen sluttstykket og problemet er løst.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.... ser ingen som helst grunn til å strekke ei fjær slik. Som oftest oppnår du bare å svekke fjæra. Det blir mer som å pisse i buksa når man fryser..... Men du om det. Når dere sliper kanten må dere være nøye med å faktisk bruke en slik rund fil som jeg nevnte. Vinkelen skal være mest mulig ideell for å få maksimal skarp kant mot hylsa. Blir den flat glipper den igjen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...