Jump to content

En side med billige siktemidler


carFun

Recommended Posts

Og kvaliteten? :roll:

 

Har handla en del på deal extreme og kvaliteten er veldig forkjellig der. Noe bra og noe helt rævva... :lol: Nå har jeg riktignok ikke kjøpt noe siktemidler derifra, men vet ikke om jeg ville satsat på at kvaliteten er superbra akkurat.

 

Men om noen skulle kjøpe for å teste, post tilbakemelding her da:D:D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har et kikkertsikte i fast forstørrelse fra før av, og skal jo ikke bytte ut det. Er veldig fornøyd med det, men kunne tenkt meg å prøve ett som har mulighet for enda mer forstørrelse. Men nå koster jo ikke dette veldig mye kan du si... Med dagens dollarkurs er det vel 60 små kronestykker jeg må ut med. Så om det ikke skulle fungere betyr det jo ikke veeeldig mye for meg. :lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Dette blir vel litt som å gå på nærmeste byggvarehus å handle en vinkelsliper til kr,- 89 eller ei poleringsmaskin til kr 69,-. Du veit egentlig på forhånd at du er heldig om verktøyet varer mer enn et par små jobber før det ender opp på søppeldynga. Både varehus og internettbutikker fallbyr billige kinesiskproduserte varer med mildt sagt dårlig kvalitet. Med tanke på at dette er produkter produsert med den minst miljøvenlige tekonologi som finnes samt at de er fraktet rundt halve kloden før de havner i ei butikkhylle nær deg er det på kanten, eller heller over for den del, etisk forsvarlig å kjøpe slike produkter der bruksverdi og levetid kan forventes å være tilnærmet 0. De fleste av oss har økonomisk mulighet til å kjøpe produkter som er av en slik kvalitet at de ikke ender opp som søppel nesten umiddelbart, men likevel ser det ut som at vi ikke klarer å styre oss bare prisen er lav nok. Det er kan hende denne tids grådighet å fylle opp skuffer å skap med mest mulig av alt bare det er billig. Man kan jo tenke på det neste gang man kaster et eller annet billig møkkaprodukt i søpla, at ikke betyr det bare noen få tapte kroner, men også at man har sørget for at denne kloden er blitt et litt utriveligere sted å være.Går vi litt i oss selv så veit vi egentlig at om et kikkertsikte kan tenkes å være brukbart så snakker vi i hvertfall om tusenlapper for det.

Link to comment
Share on other sites

Delvis enig.....

Så du mener jeg skal gå å kjøpe meg et kikkertsikte her i Norge til flere tusen kroner på en salong som kanskje er verdt 300kr, og som brukes bare av og til,og ikke skal jeg bruke den på noe lange hold heller :roll:

Når jeg kan få et til 35kr som kanskje kan være bra nok til mitt bruksområde....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Da var dette siktet bestilt http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6280

 

I følge andre som har kjøpt dette skal vist dette være et Tasco sikte, Tasco er ikke sååå dårlig,så det tenkte jeg burde holde til min singelshot salong...

Om det skulle slå feil har jeg tapt drøye 35kr :lol:

 

 

Kommer tilbake med raport når det kommer meg i hende og har blitt testa :!:

Link to comment
Share on other sites

*snipp* Tasco er ikke sååå dårlig, *snipp*

 

Jo, de to jeg har hatt har vært sååå dårlige. I tillegg til de som har dukket opp på skytebana innimellom, som retikkelet hopper rundt i og som ikke lar seg klarstille. De har også vært sååå dårlige, faktisk.

 

Kjøp gjerne Tasco og anna ræl, men ikke forvent at det skal funke. Ihvertfall ikke lenge. Det er den usminkede sannhet, dessverre :wink:. Som analogi kan man si at det funker helt fint å hoppe fra et fly i 30.000 fots høyde uten fallskjerm. En stund.

Link to comment
Share on other sites

Kvaliteten vet jeg ingenting om....

Tenkte jeg skulle kjøpe et etterhvert,må bare finne en måte å få festa det på singelshot-salongen fra "før krigen" :wink: mulig det går ann å sveise/lodde på noen fester.... :|

 

 

Jeg har sveisa sikteskinne på min 22LR. Ble ikke akkurat vakkert, men det funker som pokker.

Link to comment
Share on other sites

Det er ser jo ut som en replica av en Tasco!

Ville ikke hatt den på rifla mi om noen hadde kasta den etter meg, trur seriøst jeg heller ville gått for nærkamp "peketeknikken" jeg lærte i forsvaret! :lol:

 

Den koster ingenting ja, koster meget lite å ødlegge våpen. Jernsiktet på salongen er en sikker vinner!

Link to comment
Share on other sites

Det er ser jo ut som en replica av en Tasco!

Ville ikke hatt den på rifla mi om noen hadde kasta den etter meg, trur seriøst jeg heller ville gått for nærkamp "peketeknikken" jeg lærte i forsvaret! :lol:

 

Den koster ingenting ja, koster meget lite å ødlegge våpen. Jernsiktet på salongen er en sikker vinner!

 

Hvordan vil du klare å ødelegge salongrifla med denne kikkerten? Det tror jeg nesten ikke er mulig om du kaster kikkertsikte på salongen en gang :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mårn igjen...

Har fått siktet,tok 5 dager, å det har blitt montert(var vist skinne til å feste den på alikavel,jeg som huska feil), har skutt ca 100skudd, de går så godt som hull i hull,kun skytter det står på...Så jeg er meget fornøyd med kikkerten, vertfal når jeg har betalt 40kr for den......

:D:D:D8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...