Jump to content

Støvkorn i ny Zeiss


kimjorgen

Recommended Posts

Fikk for noen dager siden en Zeiss Conquest 3-9x50 fra eurooptic.com... Og såååklart er det et jæv*a støvkorn under linsa foran. Skal såklart sende en mail til Alex og forklare ståa, men lurer på om noen her vet fremgangen på hva som blir gjort/bør gjøres. Det som bekymrer meg mest er tollvesenet, jeg vil helst slippe å betale 900kr i toll en gang til. Kan legge ved noen bilder om det er av interesse, vises godt på bildene.

 

Edit: legger ved noen bilder jeg tok.

 

CIMG0481.jpg

CIMG0482.jpg

CIMG0487.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kremt,host... Hold kikkerten i okularet og slå den sånn passe i et bord/benk av tre. IKKE stål og/eller glass!!! Du må gjerne prøve å slå kikkerten i din andre håndflate først. Du tror sikkert jeg fleiper, men jeg gjør ikke det!

Og bare for å ha sagt det, jeg tar ikke ansvar for hva du gjør!

 

Ved bruk av akkurat passe kraft, vil du få støvkornet i bevegelse og det vil legge seg på innsiden av røret i kikkerten.

Lykke til...

Link to comment
Share on other sites

Kremt,host... Hold kikkerten i okularet og slå den sånn passe i et bord/benk av tre. IKKE stål og/eller glass!!! Du må gjerne prøve å slå kikkerten i din andre håndflate først. Du tror sikkert jeg fleiper, men jeg gjør ikke det!

Og bare for å ha sagt det, jeg tar ikke ansvar for hva du gjør!

 

Ved bruk av akkurat passe kraft, vil du få støvkornet i bevegelse og det vil legge seg på innsiden av røret i kikkerten.

Lykke til...

 

 

Hmm, om jeg tror du tuller, ja jeg gjør nesten det. Har noen hatt hell med dette? Flere som støtter denne teorien? Om det ikke funker får jeg vel uansett returnert kikkerten til selger? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hadde det samme i en S&B.

Noen kakk mot håndflaten - og støvkornene samlet seg i hjørnet - som det er blitt sagt.

 

Du kan ihvertfall ikke ødelegge altfor mye med en slik forsiktig utprøvelse.

 

Lykkes du - er det ihvertfall mye enklere enn retur til USA :)

Link to comment
Share on other sites

Som de andre sier. Det er tenkt på at støv skal fanges på lure steder inni der.

 

t slippe å betale 900kr i toll en gang til

Er vel moms, og du slipper, bare skriv reklamasjon i papirene når du sender - du må betale moms av frakten hit igjen.

HAr gjort dette flere ggr.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Sendte en mail til Alex i "eurooptic". Der jeg forklarte problemet. Fikk beskjed om å sende kikkerten i retur, og en ny en ville bli sendt kostnadsfritt.

Men etter vi ble enige om dette, fikk jeg jo lure tips her inne, så sendte en ny mail der jeg forklarer hva som er gjort, og at jeg beholder kikkerten. Fikk da denne i retur (noe jeg syns var helt greit)

 

"I think you are a reasonable and considerate man who will be getting a free sunshade shipped Monday. Thank you for being understanding,

 

 

Alex Roy

www.eurooptic.com

Euro Optic LTD

570 Sand Hill Road

Montoursville, PA 17754

+1 570 220 3159

Fax +1 570 368 3460"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...