Jump to content

Valp åpner dører


Lille My

Recommended Posts

Ja - da har vi det gående :roll:

 

Sist vi var på hytta klarte GS Ruffen på 6 mdn å åpne ytterdøra, og nå i ettermiddag åpna han jammen døra ut til yttergangen her hjemme. :roll::roll: Ikke lenge før han tar ytterdøra her da og er ute blandt folk og ikke minst biler.

 

Hva gjør jeg nå? Han er selvfølgelig smart nok til ikke å finne på sånt når jeg er i nærheten, så å få tatt ham der og da har jeg veldig liten tro på at jeg skal klare.

 

Alle som har gode forslag til løsning bes komme med råd, for sånn kan vi ganske enkelt ikke ha det. Avlåsing av dører er ikke aktuelt da huset periodevis er fullt av unger som selvfølgelig skal kunne gå fritt i hele huset.

Link to comment
Share on other sites

En enkel dørbrems kan være nok, gamlingene måtte installere det pga kattefaen.

 

Morsom skapning det der, en av naboene fant ut at hun var flink med dører når hun åpnet ytterdøren for å besøke katten deres :mrgreen:

 

 

Hvis ikke en dørbrems fungerer kan man alltids snu dørlåsen så håndtaket må løftes opp, det pleier å fungere.

Link to comment
Share on other sites

Snu dørhåndtak er ikke aktuelt så lenge de minste er så små som de er nå. Som Pointeren sier så har det med sikkerhet og gjøre. I et gammelt hus med delvis gammelt elektrisk opplegg så er jeg veldig opptatt av at alle skal ha mulighet til å komme seg ut om ulykka skulle være ute.

 

Kroker - høres igrunnen greit ut - men, det befinner seg som regel folk på begge sider av disse dørene....og da blir det litt mer trøblete igjen.

 

Fulmen: Dørbrems - hva er det?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...