Jump to content

Klarer ikke å velge salong. Trenger litt hjelp.


CHB

Recommended Posts

Jeg skal levere inn en søknad denne måneden og klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal velge.

 

Jeg har sett litt på Thompson Center R-55 All Weather på sidene til Winge Våpen og Ruger 10/22 hos våpen-Søilen.

 

Jeg vil ha en halvautomat med muligheten for kikkertsikte, lyddemper og muligens en to-fot.

Jeg vet at Ruger har all verdens med ekstra deler som kan byttes, men hvordan er det med Thompson sin?

Jeg ser at Våpen-Søilen har 5 forskjellige typer ruger. Hva er forskjellen på de og hva anbefales?

 

Jeg skal også levere søknad på en 9mm. Kan jeg føre på en .22 pistol, salong og 9mm på samme søknad?

Link to comment
Share on other sites

To søknader, men lever dem inn samtidig så blir det ett gebyr. Du behøver vel ikke detalj spesifisere nøyaktig hvordan rifle du skal kjøpe.

Sett rifle 22 LR halvautomatisk. Så kan du velge rifle som frister hvis det dukker opp et bra tilbud.

Vent en god måned. Vapentidningen lover at den TC 22 skal testes i utgave 8.

Jeg har fått nr 7 i posten før helga.

Kan gjøre det litt vanskeligere. Anshütz har en 22 halv auto. Den kan også enkelt deles i to deler, låsekasse og løp er i en del ergo ingen treffpunkt forandring, da kikkerten blir stående på løp/låsekasse.

Er ikke blandt de peneste salongrifler men det er Anshütz!

Link to comment
Share on other sites

man må skrive løpslengde osv ja, men ikke noe om nøyaktig modell osv. står på baksiden av papirene hva som MÅ være med.

 

har levert inn søknad på flere halvautoer, har aldri skrevet noe om løpslengde.

 

til tråd eier: jeg har selv en ruger 10/22 target og er meget fornøyd med den, og en enorm morro faktor med 25 skudds mag 8)

Link to comment
Share on other sites

Nye regler i år,har just vært igjennom dette og har søknad liggende.

 

Så lenge det er halvautomat så skal kaliber,pipelengede,fabrikkmerke og modelbetegnelse være med!

 

Sikkert litt forskjellig fra kontor til kontor,men det er iallefall reglene......

Link to comment
Share on other sites

man må skrive løpslengde osv ja, men ikke noe om nøyaktig modell osv. står på baksiden av papirene hva som MÅ være med.

 

har levert inn søknad på flere halvautoer, har aldri skrevet noe om løpslengde.

 

til tråd eier: jeg har selv en ruger 10/22 target og er meget fornøyd med den, og en enorm morro faktor med 25 skudds mag 8)

 

spurte damen på lensmannskontoret om det og det var det jeg fikk opplyst av henne, så da ble det jeg skrev på det. fikk godkjent søknaden og er lykkelig eier av 10/22. ekstremt morsomt børse med 25skudds magasin, modifisert avtrekk og litt smått for å tilpasse den min bruk her og der, ja! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Heisann =)

Jeg har en ruger 10/22, er kjempefornøyd med den. Tror jeg plukka på det utvalget som var, og ruger'n falt virkelig i smak hos meg!

Det drar heller ikke i negativ retning at den finnes så utrolig mange ting og duppeditter som en kan montere/modifisere..

 

Den jeg har er trestokk uten slangeklemme rundt fortre, men med nettskjæring..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...