Jump to content

Benkeskyting Eidsvoll


001

Recommended Posts

I 2009 klarte noen av oss som skyter på Eidsvoll så vidt å komme oss med i web cupen, etter at vi faktisk i flere år har tenkt at dette må vi være med på. De tidligere år har det blitt med tanken, da det alltid har dukket opp så utrolig mye iløpet av året og sommeren.

I 2009 klarte vi det altså så vidt og har bestemt oss for at i 2010 så skal vi klare det med god, eller i allefall bedre, margin. Nå er det vel egentlig ikke avklart hvorvidt det blir web cup til neste år ennå, men vi satser alikevel sterkt på å skyte web cup i 2010. Eidsvoll sportskyttere (ESS) i samarbeid med Eidsvoll østre skytterlag (EØS) vil sette opp minimum en benkeskytterdag for hver måned det arrangeres web cup i 2010.

 

Datoene er foreløpig disse:

Søndag 2. mai

 

torsdag 27. mai

 

onsdag 23.juni

 

onsdag 28.juli

 

Avlyst torsdag 19.august Avlyst

 

Avlyst onsdag 22.september Avlyst

 

Dette er datoene jeg ser for meg at jeg skal være tilstede for å skyte, siden det er en stund til så kan selvfølgelig datoene bli endret. Banen vi bruker tilhører EØS og for å bruke den trenger man et nøkkelkort. For å få nøkkelkort må man være medlem i skytterlaget. Oppdateringer på dagene vil komme i denne tråden, jeg vil gjøre mitt beste for å holde den oppdatert. Hvis noen vil være med å skyte så kan de kontakte meg direkte eller skrive i denne tråden.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Dette er selvsagt veldig intr for min del også.

 

Dersom det er mulighet for å få til andre jevnlige treninger innemellom også så er jeg selvsagt intr i dette også, spesiellt med tanke på at jeg ikke bor veldig langt unna. Vinteren og vårparten før stevnene starter er absolutt intr.!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Det blir web-cup neste år også ja.

Kanskje disse flinke guttene i Eidsvoll kan få til et BR-50 stevne i løpet av 2010 også? :D

Nå nå, rolig i svingene Bamrud :D

 

Vi har faktisk kun to benker, og ingen offisiell benkeskyttergruppe ennå, så det blir vanskelig å ha noe større arrangement. Med tiden kan det jo hende at vi blir flere, og lager flere benker.

Link to comment
Share on other sites

Hei 001 jeg vet av et sted litt øde til hvor det står en hel haug med snånne benker.

Jeg veit også om et slikt sted. Kanskje det samme. :wink:

 

De tilhører KMS, men vi kan helt sikkert låne dem.

Hassel har bil som kan frakte de til Eidsvoll for et (u)formelt BR-50 stevne.

NBSF skaffer skiver.

Høyere makter skaffer fint vær.

 

Så 001? Hva blir det til? :)

Link to comment
Share on other sites

Hei 001 jeg vet av et sted litt øde til hvor det står en hel haug med snånne benker. Vi får sikkert pælmet noen på chevrole'tn en mørk ettermiddag når ingen ser oss :twisted:

 

Skiskyting er gøy, spesielt med halge på nato plank!

Hvis det er benkene på Meheia du tenker på så synes jeg egentlig de er ganske tunge, men for all del jeg skal alltids være med å se på når du løfte dem opp på lasteplanet :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hei 001 jeg vet av et sted litt øde til hvor det står en hel haug med snånne benker.
Jeg veit også om et slikt sted. Kanskje det samme. :wink:

De tilhører KMS, men vi kan helt sikkert låne dem. Hassel har bil som kan frakte de til Eidsvoll for et (u)formelt BR-50 stevne.

NBSF skaffer skiver.Høyere makter skaffer fint vær. Så 001? Hva blir det til? :)

Tja, jeg sitter jo tilfeldigvis i styret i KMS også, så det kan jo hende vi klarer å få ordnet det slik at vi får lånt noen benker derifra. Det kan jo hende at det er det som skal til for å få litt fart i benkeskytingen på Eidsvoll.. Skal snakke med formannen i EØS og høre hva han sier om dette. Skulle ikke forundre meg om han blir meget begeistret.

 

Dette forutsetter jo selvfølgelig at det er nok folk som gidder å komme å ta i et tak, jeg har for mange ganger endt opp med å arrangere ting alene (eller sammen med en-to andre skyttere).

 

Vi må vel da praktisere streng forhåndspåmelding, i allefall hvis deltakerne vil ha benker å skyte fra. Hvor mye plass trenger hver skytter rundt seg på standplass? Må beregne hvor mange skyttere vi har plass til.

Link to comment
Share on other sites

Tenke seg til.... har et helt ferskt medlemskort i Eidsvoll østre liggende her,

Trenger et spark bak, men br 50 høres morro ut kan jeg hjelpe med noe ?BJørn

Kjennes ut som om Bamrud er i gang med å sparke både den ene og den andre bak (for å få i gang noe mer benkeskyting), du er hjertelig velkommen som medlem av EØS og vi trenger all den hjelp vi kan få dersom vi nå skal arrangere et benkeskytterstevne på Eidsvoll.

Link to comment
Share on other sites

:oops: Nå er altså Chevy'n ikke akkurat i kongeriket for tiden...

SÅnn til opplysning.

Nei det er jo sant, dere trenger vel den som bølgbryter i det flate lavtliggende landet :twisted:

 

Men litt mer seriøst, vi kjenner andre som har store biler beregnet for tunge lass..Ellers har vi jo alltids en tilhenger..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Tar denne opp igjen jeg. Hvordan er det evnt. med banetilgang på denne banen? Gjerne på litt odde tider om nødvendig, men jeg er i utgangspunktet intr. i å skyte en gang i uka eller så. Finnes det noen muligheter?

 

Har du medlemskap og nøkkelkort til banen er det ikke noe problem å skyte på dagtid i ukedagene, da pleier det ikke å være så mange der.

Ettermiddagene er ofte opptatt:

Tirsdager har ESS klubbkveld, onsdager har praktisk gruppa ofte skyting, torsdager har ESJFF lerdueskyting, lørdager har ESS klubbdag og søndager har ESJFF lerdueskyting.

Dette avhenger litt av lysforhold og årstid for noen av aktivitetene.

 

Fast skytetid er ikke tildelt alle de som ønsker det ennå, det er opp til styret i EØS å bestemme.

Link to comment
Share on other sites

Legg merke til at datoene i første innlegg er endret. Flere endringer må påregnes, men jeg oppdaterer tråden fortløpende.

Dersom det er noen som har behov for å planlegge lang tid i forveien og vil være sikker på at vi kan skyte en spesiell dato så er det lurt å si ifra til meg om det. Datoene jeg har listet opp er de datoene jeg kommer til å skyte web cup selv, og er slik sett ikke offisielle trenings/skytedatoer for benkeskyttergruppa i ESS (som forhåpentligvis snart er opprettet).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Da er datoene i første innlegg endret igjen.

Onsdagene blir det skyting på dagtid, noe som jeg ser kan være vanskelig for de som jobber på den tiden av døgnet.

Dersom noen har spesielle ønsker for skytetider, og har ønsker om at jeg skal være tilstede, så må jeg få vite om det. PM eller mail er gode komunikasjonskanaler i så måte.

 

De som har meldt sin interesse så langt i tråden er:

Ukrutt

300kongen

Tord

Beerman (hvis han har klart å finne fram Mauseren sin)

nevs

Link to comment
Share on other sites

Leser jeg dette riktig, i forhold til at det arrangeres BS på søndag 020510 ? I så tilfelle, tidspunkt for fremmøte ?

 

Sannsynligvis er det publisert men ikke pokker om jeg finner det, antagelig en bekreftelse på at øynene er det første en blir blind på... :D

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke blitt blind, jeg har ikke skrevet tidspunkt for oppmøte.

Grunnen til det er at jeg ikke har fått avklart hvorvidt hagleskytterne skal skyte på søndag eller ikke. Det får jeg forhåpentligvis svar på om ikke så lenge. Dersom de skal skyte på søndag så må grovrifle BR kanskje vente til de er ferdige, mens kl 22 (BR50) sannsynligvis kan skyte samtidig som hagleskytterne.

Jeg kommer tilbake med mer info. om tidspunkt i løpet av dagen.

Link to comment
Share on other sites

Sannelig bra du har funnet en annen sktyegren å sture med 001, sånn i mellom de andre. De tar kanskje ikke nok tid?

 

Det mest fasinerende med benkeskyting er at jeg faktisk ikke finner det videre interessant... (foreløpig)

 

Jeg skjønner ikke hva du mener, eller er det kanskje det at jeg ikke vil skjønne hva du mener, jeg går alltid litt surr i de begrepene der :D

 

Du må nok prøve benkeskyting du også, etterhvert, jeg kan jo ikke tenke meg at du har nok skytegrener å drive med du heller..

Link to comment
Share on other sites

bare et lite praktisk spørsmål, skyter man over det vannet der eller er det mulig å få opp vindflagg? Det er veldig mange år siden jeg var på denne banen, og faren er stor for at jeg husker feil...

 

Man skyter over vannet om man skal skyte på 300m, eller hvis/når vi en gang i fremtiden får åpnet 600m igjen.

Når vi kun skyter på 50 og 100m er det gode muligheter for å få satt opp vindflagg.

 

Jeg har ikke fått svar fra hagleskytterne ennå, men det pleier å gå greit å skyte med kal.22 samtidig som de skyter hagle.

Så vi sier det slik at BR50 kan skytes fra ca 12:00, og hvis det er hagleskyting så kan grovrifle skytes etter at hagleskytterne er ferdige, eller etter avtale med hagleskytterne. Hagleskytterne pleier å være ferdige rundt 15:00, litt avhengig av hvor mange som møter opp for å skyte der.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått svar fra hagleskytterne, det er ingen organisert haglekyting i morgen (søndag 2.mai 2010), så da kan det skytes med både grov og fin rifle fra 12:00 og utover. Dere som møter opp får avtale dere i mellom hvordan dere fordeler skytetiden mellom grov og fin, siden jeg ikke skal dit selv så legger jeg meg ikke borti hvordan dere gjør det :)

 

Husk å heise flagget og skrive dere inn i loggboka som ligger i skivebua.

Lykke til med første runde i webcupen 2010.

Link to comment
Share on other sites

Fikk tatt en tur på banen i dag alikevel, planene i hjemmet endret seg og tillot det :D

Var ikke stort oppmøte; kun meg, "Turboesel" og "Flashman"

Håper alikevel vi etterhvert skal få med flere til å skyte web cup og også mange nok til å starte ei benkskyttergruppe på Eidsvoll.

 

Jeg skjøt min første serie i webcupen 2010, og er egentlig fornøyd med at jeg har gjort akurat det, selv om samlingene kunne vært bedre.

Link to comment
Share on other sites

Det er ofte slik at selv om man har en god plan så må den kanskje endres i siste liten. For meg gjorde endringen utslag i den retningen at jeg kunne dra alikevel, for 300kongen fikk det motsatt effekt. Flashman fikk skutt inn rifla si og vi fikk snakket endel om livets realiteter, det ble en god dag på banen og vi satser på at det blir flere deltakere iløpet av sommeren. Dette var kun første av minimum 5 web cup skytinger på Eidsvoll.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Vi får alle satse på 23.juni, det er nok da vi skal skyte de helt små gruppene. Har nå skutt klassene: jeger og BR50. Ingen av gruppene ble veldig små, men vi er nå i allefall med i webcupen :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Førstkommende onsdag (28.juli 2010) skyter vi tredje runde i web cupen på Eidsvoll.

Jeg forøker å være der ca 10:00, men jeg blir ofte forsinket, så hvis du er der 10:00 (og jeg ikke er der) så er det bare å vente litt så kommer jeg etterhvert. Jeg avslutter skytingen ca 14-15:00

 

Det er også muligheter for å drive annen skyting enn web cup skyting samtidig. Jeg har f.eks. ei svartkruttrifle jeg skal teste litt samme dag.

 

Håper flere blir med nå på innspurten av web cupen, hvis man ikke har noen starter i webcupen til nå i år så må delta i juli, august og september for å kunne være med i cupen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...