Jump to content

17.HMR på Tiur? Max avstand?


222. Nitro

Recommended Posts

Trur eg ville ha brukt den 20 grains Gamepointen til CCI, og holdet, trur eg at eg ville ha stansa med er maks 150 meter.. Eg har ikkje fått testa den ammo`en der på hold lenger enn 100 meter, men på den avstanden, så har eg null problemer med å treffe snusboksen og vel så det i litt blanda vind også.

Link to comment
Share on other sites

Ekspanderte den ikkje i rypa på langt hold, kor langt var det, var det den på 200 ++ ?

 

Nei det er ei lett kule til ein Tiur, så det er nok ein fordel med ekspansjon i den, ellers så er ikkje kula større enn 1 hagl på veg gjennom den, så du har nok rett i det der Kriegh..

Link to comment
Share on other sites

Ok, nei eg trur du har rett i det, tiur er helst hardskutt, og det er ikkje mykje futt i ei .17 kule uten ekspansjon. :)

 

Men eg testa .17 HMR`en min sist Fredag når eg var på jakt, og blei overraska over kor lite drop det var ut til ca 250 meter, eg sikta meg inn på nokon istapper og skaut langt over.. Så det hadde vært artig å testa den på skytebana på hold ut til 300 meter, for å testa det.

Link to comment
Share on other sites

Ut av det jeg har sett av effekt, ville jeg ikke strukket holdet over 100 meter. Da med V-Max.

Skøyt ei due med V-max på 100 meter. Ikke knokkelskudd, som kan bli noe styggere, men var ikke mer enn et halvt bryst som ble ødelagt på dua. Tror du bår satse på en såppas sårkannal i en tiur.

 

Ellers er jeg så heldig å ha samme trefpunkt med V-max, GP og TNT, så kan vurdere det fra tilfelle til tilfelle.

Jeg har heller aldri skutt på hold over 100 meter med 17 HMR.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...