Jump to content

Rust på t3!!!!!!!!!


Tikka T3 6,5 x55

Recommended Posts

Kom an, litt mer utropstegn da!!!

 

Selv bytter jeg litt på oljene jeg bruker. For tiden har jeg noe igjen av Ballistol (om det staves slik?) og bruker derfor det.

Har du først fått rust på rifla, så begynn å puss. Puss, gnikk, slit, så skal du nok se at det kommer av.

 

Siden jeg har T3 selv, hvor på rifla er det du har fått det?

Link to comment
Share on other sites

Hm, hadde du oljet rifla noe før du gikk ut i skauen?

Hvordan var vedlikeholdet etterpå?

 

Og du har rust på både kassa og løpet??

 

Selv bruker jeg biltemas våpenolje og break-free, alt etter hva som er nærmest meg når jeg pusser. Jeg er kanskje litt nazi når det kommer til puss og vedlikehold, men har aldri opplevd noe lignende på min t3 light.

 

Det som funker bra, er som skrevet ovenfor, er begynn å puss. Husker en gang jeg satt en hel helg med AG-en etter øvelse for å få vekk rusten. Virket umulig, men den kom den :D Gjerne saus inn med olje, la det virke og så puss til røyken står opp mellom fingrene dine..

Link to comment
Share on other sites

Rust på børsa? :shock:

Det har jeg ikke vært borti på leeeenge, enda jeg bor i klissbløte Nord-Trøndelag.

 

For noen år siden smurte jeg inn de fleste våpnene her med CRC 556 og da det hadde trukket inn så sprøytet jeg på CRC Super Heftefett.

Det var seigt og klinete, barnåler og mygg fulgte med hjem fra jakt, sniperfetisjister hadde sett en mulig instant gun-ghillie i det...

Men ruste, nei.

OK, det stinker som maskinrommet på en reketråler, men det funker. :)

 

Nå tror jeg forresten produktet selges som CRC Kjedeolje.

 

Hva angår fotball på TV så har jeg til dags dato ikke sett mer enn en kamp, det var en landskamp der Norge vant 1-1 mot England, men jeg husker ikke et pøkk av den fordi dårlige kompiser lurte meg til å drikke en halv kasse øl samtidig... :roll:

Fotballinteressert....nope!

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde samme problem på en T3 Lite en gang, og jeg pusser og vedlikeholder meget bra.

Det kom masse regn første dagen i elgjakta det året, og jeg kunne faktisk _SE_ våpenet rustet.

 

Så det med en gang, så var lett å tørke vekk. Senere har jeg passet på å tørke over godt med olje,

slik at det evt trekker inn i stålet. Og så tørke tørt og dra over med silikonfille.

Ikke hatt noen problemer siden.

 

Silikonfiller er helt geniale. I Oslo selger XXL kleen-bore sine silikonfiller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...