Tikka T3 6,5 x55 Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 hei! Har en tikka t3 som ruster litt på løpet om det kommer en liten regnskur, har prøvd å spraya på våpenolje fra gsport, men hjelper ikke stort. Hvilken olje bør jeg bruke? evt. hvor jeg får kjøp den? eller andre lure tips å ideer? Har prøvd å søkt man fan ike det jeg lette etter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
idawox Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Kom an, litt mer utropstegn da!!! Selv bytter jeg litt på oljene jeg bruker. For tiden har jeg noe igjen av Ballistol (om det staves slik?) og bruker derfor det. Har du først fått rust på rifla, så begynn å puss. Puss, gnikk, slit, så skal du nok se at det kommer av. Siden jeg har T3 selv, hvor på rifla er det du har fått det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tikka T3 6,5 x55 Posted October 13, 2009 Author Share Posted October 13, 2009 har det på løpet å låskassa. Irriterer meg grønn på dette der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger#44 Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Hm, hadde du oljet rifla noe før du gikk ut i skauen? Hvordan var vedlikeholdet etterpå? Og du har rust på både kassa og løpet?? Selv bruker jeg biltemas våpenolje og break-free, alt etter hva som er nærmest meg når jeg pusser. Jeg er kanskje litt nazi når det kommer til puss og vedlikehold, men har aldri opplevd noe lignende på min t3 light. Det som funker bra, er som skrevet ovenfor, er begynn å puss. Husker en gang jeg satt en hel helg med AG-en etter øvelse for å få vekk rusten. Virket umulig, men den kom den Gjerne saus inn med olje, la det virke og så puss til røyken står opp mellom fingrene dine.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tikka T3 6,5 x55 Posted October 13, 2009 Author Share Posted October 13, 2009 var ikkje jort noe sæli på t3n nei, men da må jeg vel bare pusse hele dritten i timesvis å sette den inn i en oljefilm etterpå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger#44 Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Ikke se negativt på det. Sett på noe gøy på tv. Helst United kamp! Så pusser du og koser deg! (vil du pine deg igjennom det, sett på chelsea) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tikka T3 6,5 x55 Posted October 13, 2009 Author Share Posted October 13, 2009 Helst United kamp! Totalt missforstått! Liverpool Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Makkieboy Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Ikke bland inn noe så jæklig som fotball, inn i denne herlige fritidsgesjeften som bør diskuteres her inne........... Hilsen fotballhater. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stiansen Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 MANCHESTER UNITED <3 !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeivVidar Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Kjøp deg ei flaske Eezox fra Midway. Ingen olje som beskytter bedre vil jeg påstå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Olav Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Det samme er min erfaring. Har brukt Eezox i flere år nå med supert resultat, null rust. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slemmo Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Ikke se negativt på det. Sett på noe gøy på tv. Helst United kamp! Så pusser du og koser deg! Det må jo i så fall være fordi fotball er så kjedelig at det ikke tar konsentrasjonen vekk fra pussingen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bragisen95 Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 MANCHESTER UNITED <3 !!!! Riktig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tools Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Har dårlig erfaring med den G-sport olja få deg en god olje så ordner det seg. Har selv god erfaring med Birchwood Casey Synthetic Gun oil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stykkjunkeren Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Rust på børsa? Det har jeg ikke vært borti på leeeenge, enda jeg bor i klissbløte Nord-Trøndelag. For noen år siden smurte jeg inn de fleste våpnene her med CRC 556 og da det hadde trukket inn så sprøytet jeg på CRC Super Heftefett. Det var seigt og klinete, barnåler og mygg fulgte med hjem fra jakt, sniperfetisjister hadde sett en mulig instant gun-ghillie i det... Men ruste, nei. OK, det stinker som maskinrommet på en reketråler, men det funker. Nå tror jeg forresten produktet selges som CRC Kjedeolje. Hva angår fotball på TV så har jeg til dags dato ikke sett mer enn en kamp, det var en landskamp der Norge vant 1-1 mot England, men jeg husker ikke et pøkk av den fordi dårlige kompiser lurte meg til å drikke en halv kasse øl samtidig... Fotballinteressert....nope! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JegerBomX4 Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Jeg hadde samme problem på en T3 Lite en gang, og jeg pusser og vedlikeholder meget bra. Det kom masse regn første dagen i elgjakta det året, og jeg kunne faktisk _SE_ våpenet rustet. Så det med en gang, så var lett å tørke vekk. Senere har jeg passet på å tørke over godt med olje, slik at det evt trekker inn i stålet. Og så tørke tørt og dra over med silikonfille. Ikke hatt noen problemer siden. Silikonfiller er helt geniale. I Oslo selger XXL kleen-bore sine silikonfiller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts