Jump to content

Pussing av 6,5mm med 270 propper og boresnake?


Tordenkjeppen

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har en 6,5mm som jeg i dag pusser med tyske 6,5mm propper. De går ikke særlig trangt gjennom løpet og jeg lurer på om noen har erfaring med å benytte 270 (6,8mm) propper i sin 6,5?

 

Det samme gjelder også boresnake som selges med størrelse .25-.264 - ville det kanskje gi bedre effekt å kjøpe en boresnake for 270?

 

Noen som har erfaring med denne problemstillingen?

Link to comment
Share on other sites

@kjella - jada, kan jo skru de på, men jeg er lat som dagen er lang og vil at de skal falle av pussestokken automatisk når jeg trekker den tilbake ut av løpet. :P

 

Jeg mener jeg har sett 270 propper, jeg har i alle fall sett 270 boresnake. Ingen som har det til sin 6.5?

 

@Jeger`n - Tja, jeg vil mene at propper som går trangt tar med seg mer dritt ut av løpet enn propper som går lett. Det er i alle fall min erfaring med pusselapper. Må innrømme at jeg ikke bare er lat, jeg er utålmodig også, så da er det kjekt med supereffektive propper etter å ha latt Forrest renseskummet gjøre jobben... :D

Link to comment
Share on other sites

Pussepropper er akkurat det navnet tilsier: http://www.holstadvapen.no/?CatID=1285

 

Veldig lettvint i forhold til lapper, du bare setter på en enkel propp-holder på pussestanga, setter på en propp og skyver gjennom løpet. De kan settes rett inn på propp-holderen slik at de faller av når du har kjørt proppen gjennom løpet og trekker stanga tilbake, dermed kommer ikke noe skitt tilbake i låskassa.

 

Fint for late folk som meg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...