Jump to content

Nytt Medlem Bjørn Madsen


BRM

Recommended Posts

God aften godtfolk. har i det siste tenkt mye på å kjøpe meg et nytt gevær, og hver gang jeg søkte på nettet om noe med gevær eller kaliber så dukket kammeret.no opp. mye lesing her gjorde at jeg registrerte meg her slik at jeg får mulighet til å stille spørsmål og kanskje også komentere noe av det jeg leser.

Jeg jakter ikke så mye, men skyter en del, både med VARG ( som er AG3 min) BJØRN (banemauseren min) og MR KRAG (banekrag, nettopp fått den, og mener FÅTT den. en kar her som gav meg den gratis, med 300skudd til og det hele. )

Har ikke hatt behov for hjemmeladning før , men det er noe jeg vil starte opp med nå i vinter, siden jeg har to forskjellige ladninger på 6,5 blir det for dyrt å kjøpe ammo ferdig. .

 

jaktmessig blir det mest småtterier, slik som kråker og annet som kan skytes lovlig. har vært med på elgjakt men uten å ha felt eller skutt på elg. eneste mulighet jeg hadde var en kalv på 200m. Om jeg hadde skutt er jeg sikker på at jeg ville truffet (var med banemauser) men siden jeg ikke ante hvor jeg ville treffe den lot jeg fingeren holde seg unna avtrekkeren.

Bor i Gildeskål 6 mil fra Bodø og 8,5 mil fra Jaktdepotet på Fauske. De karene der er noe for seg selv. en novise som meg føler meg så velkommen der. kjører heller dit enn til bodø når det gjelder våpen.

Vel vel. får vel avslutte her nå. Tenkte bare si hei egentlig.

Bjørn

Link to comment
Share on other sites

Velkommen skal du være!

 

Og siden vi nesten er naboer, har vi jo muligheter til å bedrive litt skyteri-aktiviteter sammen! Men akkurat nå er det vel noen forhutlede (vestavindsstorm) elgjegere rundt i skogene her, det blir vel mer anledning til å lufte våpen når de har gjort seg ferdig. Og i november (?) skal jo den nye innendørsbanen være klar.

 

Jeg regner med å ha ladeutstyret klart her om etpar uker - så dersom du ikke er rutinert heimelader, kan du jo få noen tips!

Link to comment
Share on other sites

takk takk folkens :)

Jegermeistern : jeg jobber på inndyr. På sjøfossen så det å kunne få info og tips om ladning er noe jeg nok kommer til å benytte meg av. vi har to ladepresser stående på skytebanen på Jelstad så blir vel mest der jeg blir å lade. (dårlig med plass til slikt her hjemme) hva lader du for noe? Selv har jeg lyst å få ladet 6,5 til mauser og krag og 30-06 til HV mauseren .

 

Vingmuttern : tenker på noe mellom .22 og 6,5. har vært på Jaktdepotet på Fauske og snakket med de en del. Siden det største jeg tror jeg skal skyte er rev , anbefalte de 17HMR fra Savage. (Savage 93R 17 BVSS) var ene karens anbefaling)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...