fossie Posted September 25, 2009 Share Posted September 25, 2009 Er det mulig å få inn hunden på en amerikansk peiler med en norsk peiler? Det må en som er radio\datakyndig få fikset. :: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauser68 Posted September 25, 2009 Share Posted September 25, 2009 Dei går på 2 forskjellige frekvenser, det blir som om du skulle få inn P4 på RadioNorge sin frekvens.. Det er kanskje fysisk mulig å få dette til, hvis du sender den inn til ein som har peiling på dette, men absolutt ikkje å anbefale... Verken prismessig eller hensynsmessig til at du bryter godkjenninga på peileren din... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeger'n Posted September 25, 2009 Share Posted September 25, 2009 OK, da har jeg kombi. Min norske mottaker tar inn signalene fra kompisens amerikanske sender. Ikke har jeg gjort noe med den heller. Ikke har det kosta meg noe ekstra og ikke har jeg brutt godkjenninga på utstyret. Jeg har bare søkt opp ny hund i hundelista. Vil tro at Garmin ikke har tatt seg bryet med å fjerne de amerikanske frekvensene da de produserte den nordiske modellen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauser68 Posted September 25, 2009 Share Posted September 25, 2009 Så den fungerer på begge oppsettene altså ? Det var eg ikkje klar over, det høyrdes litt merkelig ut spør du meg, men funker det, så funker det.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fossie Posted September 25, 2009 Author Share Posted September 25, 2009 Da får vi prøve med kompisen sin i morra. Hadde jo vert fint om det funka............ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Påsan Posted September 25, 2009 Share Posted September 25, 2009 Samme situasjonen for meg som Jeger'n beskriver.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dachshund Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 jeg har den norske den finner id til den amerikanske men den får ikke kommenikasjon med den, det blir bare stående ett spørsmålstegn.Er det noen som har fått sporlogg med den ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeger'n Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Ja, full sporlogg. Funker akkurat som de nordiske på min mottaker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeger88 Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Har samme erfaring som dachshund! Får det amerikanske halsbåndet inn på den norske hånddelen, men får ikke kommunikasjon, og det står bare ett spørsmålstegn! Er det noen om har ett fornuftig svar på hvorfor dette fungerer på noen peilere, mens det ikke fungerer på andre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sako_35 Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Programvare kan vel kanskje påvirke det? Eller produksjonen er lagt om! Sako_35 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fat_dog86 Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Man kan vel egentlig lytte fritt på alle frekvenser, det er sendinga som er restriksjoner på... Derfor er håndenhetene kompatible med alle frekvenser, mens halsbåndene er begrenset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimveg Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Dette må jeg prøve i morgen, er på elgjakt nå så da hadde folk blitt fornøyd om det funket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dachshund Posted September 27, 2009 Share Posted September 27, 2009 Er det noen sot er m har en formening om hva jeg bør prøve,synes detr rart den finner enhet og ikke lager logg,håper på ett svar som vill funke.Litt rart det skall funke på noen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dachshund Posted September 27, 2009 Share Posted September 27, 2009 Er det noe forsel på om du bruker dc 20 kontra dc 30, har selv bare prøvd dc 20 som sakt før så fant den enheten men ble bare stående som ett spørsmålstegn uten sporlogg.Hadde vært fint om en fikk det til å funke da en har noen kammerater med den amerikanske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kay arne Posted September 27, 2009 Share Posted September 27, 2009 da man skal søke opp en hunde del blir det ikke sent over den vanlige radiodelen men en ekstern del, derfor er det mulig og søke inn en norsk og en fra usa. Men dem sender ikke på samme frekvenser så derfor får dere ingen spor logg og kan følge hunden, hunden vil bare være på det stedet den blir søkt opp. litt vanskelig og forklare men håper dere skjønner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buster Posted September 27, 2009 Share Posted September 27, 2009 Nå sender jo den amerikanske på 5 forskjellige freksvenser, med 10 id'r på hver frekvens. Så kanskje det er 10 av disse id'ne som ligger nærmere den norske frekvensen enn de andre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glock34 Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 kan en parre en dc20 med en dc30? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinnataggen Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Skal du ha en dc 25 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glock34 Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Skal du ha en dc 25 He he. Var ikke det jeg tenkte på. Vi i jaktlaget har en amerikansk dc20 og en norsk dc30.Men vi sliter med å få kobla de sammen. Noen som har prøvd dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buster Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Skal du ha en dc 25 He he. Var ikke det jeg tenkte på. Vi i jaktlaget har en amerikansk dc20 og en norsk dc30.Men vi sliter med å få kobla de sammen. Noen som har prøvd dette? Tror du sliter da....! Det er umulig å koble de sammen. Men det KAN være mulig, iflg flere her, å tracke begge to fra samme 220 (håndenhet), men da helst den norske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nutta Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Nå sender jo den amerikanske på 5 forskjellige freksvenser, med 10 id'r på hver frekvens. Så kanskje det er 10 av disse id'ne som ligger nærmere den norske frekvensen enn de andre? Tenkte på det same. Særleg etter å ha lest her: viewtopic.php?f=35&t=25543&hilit=garmin+astro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts