Jump to content

Garmin Astro Norsk\Amerikansk!


fossie

Recommended Posts

Dei går på 2 forskjellige frekvenser, det blir som om du skulle få inn P4 på RadioNorge sin frekvens..

Det er kanskje fysisk mulig å få dette til, hvis du sender den inn til ein som har peiling på dette, men absolutt ikkje å anbefale... Verken prismessig eller hensynsmessig til at du bryter godkjenninga på peileren din...

Link to comment
Share on other sites

OK, da har jeg kombi.

 

Min norske mottaker tar inn signalene fra kompisens amerikanske sender. Ikke har jeg gjort noe med den heller. Ikke har det kosta meg noe ekstra og ikke har jeg brutt godkjenninga på utstyret. Jeg har bare søkt opp ny hund i hundelista. Vil tro at Garmin ikke har tatt seg bryet med å fjerne de amerikanske frekvensene da de produserte den nordiske modellen.

Link to comment
Share on other sites

Har samme erfaring som dachshund! Får det amerikanske halsbåndet inn på den norske hånddelen, men får ikke kommunikasjon, og det står bare ett spørsmålstegn!

 

Er det noen om har ett fornuftig svar på hvorfor dette fungerer på noen peilere, mens det ikke fungerer på andre?

Link to comment
Share on other sites

da man skal søke opp en hunde del blir det ikke sent over den vanlige radiodelen men en ekstern del, derfor er det mulig og søke inn en norsk og en fra usa. Men dem sender ikke på samme frekvenser så derfor får dere ingen spor logg og kan følge hunden, hunden vil bare være på det stedet den blir søkt opp.

litt vanskelig og forklare men håper dere skjønner

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha en dc 25 8)

 

He he. Var ikke det jeg tenkte på.

Vi i jaktlaget har en amerikansk dc20 og en norsk dc30.Men vi sliter med å få kobla de sammen.

Noen som har prøvd dette?

 

Tror du sliter da....!

Det er umulig å koble de sammen.

Men det KAN være mulig, iflg flere her, å tracke begge to fra samme 220 (håndenhet), men da helst den norske.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...