Jump to content

Nintendo ballistikkprogram?


M67

Recommended Posts

Ble sittende å trykke på guttungens Nintendo DSi (heldigvis vil han ennå heller tømme et magasin enn å spille SuperMario..) Fy flate det er mye som er inni den lille boksen! Masse dill som et skikkelig operativsystem med tilbhør for tegning, meldinger, støtte for internett, spill, to kameraer, bilderdigerignsprogram, wtf...

+ port for "spillbrikke", knapper som er testet for 3millioner spilltrykk... og meget god touch skjerm.

Bunnsolid, tåler ubegrenset bruk av 4-5åringer, ikke mye annet som tåler det, og går i brystlomma.

 

Så spørsmålet er: Fins det, eller går det an å lage et ballistikkprogram til denne.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Det kan sikkert lages (http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_DS_homebrew), men hvor enkelt dette er kan jeg ikke uttale meg om.

 

(Jeg ville derimot tro at det ville være mye enklere å tilpasse et ballistikkprogram til en Android-telefon, eller til Nokias N900 som også kjører Linux. Edit: det finnes jo allerede noe greier til iPhone (http://www.thefirearmblog.com/blog/2009/02/07/ballistic-the-best-looking-iphone-ballistics-calculator/) som til alt overmål også bruker GPSen for å hente værdata)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Så spørsmålet er: Fins det, eller går det an å lage et ballistikkprogram til denne.

 

Har kikka litt på GNU Ballistics Library.

Dette er et bibliotek i C som gjør grovarbeidet for deg om du skal lage et ballistikkprogram.

Har lekt med tanken om å lage en enkel kalkulator basert på dette bibilioteket selv, men det blir nok med tanken. Svenskemetoden får funke bra nok :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...