JanT Posted September 22, 2009 Share Posted September 22, 2009 Hei! Har brukt Nosler Accubond 150grs men nå er det så og si umulig å få tak i, er det noen som har tips til hvilke kule jeg kunne brukt i stedenfor som har tilnærmet samme egenskaper og som er i samme pris klasse ell billigere??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WinchesterM94 Posted September 22, 2009 Share Posted September 22, 2009 Hvilket kaliber? Hvis det er kaliber 30 du er ute etter kan du jo se på hornady interbond. Det er ei kule som er laget på samme måte. Samme profil nesten også. Billig er den også rundt 6kr stykket sist jeg kjøpte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted September 22, 2009 Share Posted September 22, 2009 Sendt PM. Vet om en eske i kal 30. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kristian Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Jeg liker Hornady Interbond godt i 7mmRM'en min og synes de holder litt bedre sammen enn Accubond, men de får litt større diameter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanT Posted September 23, 2009 Author Share Posted September 23, 2009 Ja, kal 30. Jo kan jo prøve Hornady sine, men er bare så utrolig fornøyd med accubonden. Har ikke brukt så utrolig mange kuletyper men av de jeg har brukt er det accubond som har gitt meg de beste resultatene... Alle kulene jeg lader er 150grains, med tilnærmet samme bc. Samme krutt mengde, Det blir da ganske lik kulebane og jeg kan bruke samme kompensator på trening, fugle, Hjort, sel ammoen... Har kunnet få tak i 180grs accubond, men det passer ikke helt med systemet mitt... Ser ut til at VeTus kanskje kan greie å skaffe meg en eske 150grs, blir evig taknemlig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanT Posted September 23, 2009 Author Share Posted September 23, 2009 Hvilket kaliber? Hvis det er kaliber 30 du er ute etter kan du jo se på hornady interbond. Det er ei kule som er laget på samme måte. Samme profil nesten også. Billig er den også rundt 6kr stykket sist jeg kjøpte. Hvor var det du fikk Hornady Interbond kal 30 til 6kr stk? Sjekka på jaktogfriluft, der var det nesten tusen for en eske, usikker på hvor mange som var i eska da!! Men de hadde ikke noen inne heller, hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tailgunner Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Hjemelading.no skal ha 6,15kr for 150grs og 6,65kr for 165grs Hornady Interbond Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruger #1 Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Swift Scirocco II 150 gr. ? 7,50 pr. stk. hos Hjemmelading.no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubs Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Swift Scirocco II 150 gr. XXL 5,50 http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=84327 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WinchesterM94 Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Hvilket kaliber? Hvis det er kaliber 30 du er ute etter kan du jo se på hornady interbond. Det er ei kule som er laget på samme måte. Samme profil nesten også. Billig er den også rundt 6kr stykket sist jeg kjøpte. Hvor var det du fikk Hornady Interbond kal 30 til 6kr stk? Sjekka på jaktogfriluft, der var det nesten tusen for en eske, usikker på hvor mange som var i eska da!! Men de hadde ikke noen inne heller, hehe Var hos hjemmelading.no kjøpte i høst som var. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jegern79 Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 Hei. Har lagt ut denne linken noen ganger nå, men synes den på en god måte illustrerer virkemåten til forskjellige kuler. Jeg har selv brukt mye Interbond, og denne testen ga meg svar på hvorfor jeg har erfart at denne kula gir en voldsom og tydlig skuddreaksjon, samt minimale kjøttødeleggelser, ettersom kula leverer energien sin inne i "motorrommet" http://www.gunsandhunting.com/bulletshootout.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts