Jump to content

Erstatter for Nosler Accubond???


JanT

Recommended Posts

Ja, kal 30.

 

Jo kan jo prøve Hornady sine, men er bare så utrolig fornøyd med accubonden.

Har ikke brukt så utrolig mange kuletyper men av de jeg har brukt er det accubond som har gitt meg de beste resultatene...

 

Alle kulene jeg lader er 150grains, med tilnærmet samme bc. Samme krutt mengde, Det blir da ganske lik kulebane og jeg kan bruke samme kompensator på trening, fugle, Hjort, sel ammoen...

 

Har kunnet få tak i 180grs accubond, men det passer ikke helt med systemet mitt...

 

Ser ut til at VeTus kanskje kan greie å skaffe meg en eske 150grs, blir evig taknemlig...

Link to comment
Share on other sites

Hvilket kaliber?

 

Hvis det er kaliber 30 du er ute etter kan du jo se på hornady interbond. Det er ei kule som er laget på samme måte. Samme profil nesten også. Billig er den også rundt 6kr stykket sist jeg kjøpte.

 

Hvor var det du fikk Hornady Interbond kal 30 til 6kr stk?

Sjekka på jaktogfriluft, der var det nesten tusen for en eske, usikker på hvor mange som var i eska da!!

Men de hadde ikke noen inne heller, hehe

Link to comment
Share on other sites

Hvilket kaliber?

 

Hvis det er kaliber 30 du er ute etter kan du jo se på hornady interbond. Det er ei kule som er laget på samme måte. Samme profil nesten også. Billig er den også rundt 6kr stykket sist jeg kjøpte.

 

Hvor var det du fikk Hornady Interbond kal 30 til 6kr stk?

Sjekka på jaktogfriluft, der var det nesten tusen for en eske, usikker på hvor mange som var i eska da!!

Men de hadde ikke noen inne heller, hehe

 

Var hos hjemmelading.no kjøpte i høst som var.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Har lagt ut denne linken noen ganger nå, men synes den på en god måte illustrerer virkemåten til forskjellige kuler.

 

Jeg har selv brukt mye Interbond, og denne testen ga meg svar på hvorfor jeg har erfart at denne kula gir en voldsom og tydlig skuddreaksjon, samt minimale kjøttødeleggelser, ettersom kula leverer energien sin inne i "motorrommet"

 

 

http://www.gunsandhunting.com/bulletshootout.html

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...