Tordenkjeppen Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Noen som har gode tips for å løsne skruer på kikkertsiktemontasjer på en skånsom måte? Har nettopp måtte punge ut med over 1000,- kr for å få ut to ødelagte torx-skruer på min helt ferske Blaser-montasje (hvorfor bruker de den dritten i steden for skikkelige skruer?). Flere av de andre skruene sitter såpass hardt at jeg ikke tør forsøke å løsne dem i frykt for å gå konk. Vil det hjelpe med en eller annen olje el. som kanskje kan trenge inn i skruehullet og smøre litt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shadob Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Hva er skikkelige skruer ? Finnes det?????? Ihvertfall - har jeg bedre erfaring med toryx - enn vanlige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åge Kolsrud Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Prøv med en tynn olje 5.56 wd40 e.l. og varm litt forsiktig med varmluftspistol/loddebolt/lighter slik at du koker det ned i gjengene. kan være de er innsatt med låseguffe... men alt løsner med varme... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jla Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 Fant du ut av dette, fungerte det med varme og olje? Er det evt noen andre som har tips? Har allerede knekt flere torx-bits i forsøk på å løsne skruene, men de må da kunne løsnes på en eller annen måte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1983 Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 Som nevnt over, så er det varme som hjelper, hvertfall om gjengene er satt inn med skruesikring. Kan være lurt å demontere stokken først, da den ikke tåler så mye varme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tordenkjeppen Posted June 8, 2011 Author Share Posted June 8, 2011 jla: Har ikke rørt noen skruer etter tipsene her. For fremtiden har jeg i alle fall tenkt å være langt mer forsiktig med å skru for hardt igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krypskytter Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 Skruene til Blaser montasjen er det ikke noe i veien med, det er ringene som er problemet. Slik har det ihvertfall hvert på mine og kompiser sine Blaser ringer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bransern Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 varm opp med en propan brenner og bruk en solid skrutrekker. finn hammeren og slå noen bestemte kakk. har funket på alt ifra små montasjeskruer på rifle, til 50 mm bolter ( da må man bruke slegge) varmen er for å løse opp eventuelt lim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts