Jump to content

Fjerning av gammelt siktekorn


strebern

Recommended Posts

Jeg vil montere fiberoptisk sikte på min gamle rem 870 wingmaster. Jeg har fundert meg fram til at jeg må fjerne det gamle siktekornet før jeg monterer på fibersiktet, men hvordan gjør jeg dette? Kan jeg skru det ut, eller må jeg bruke baufil?

 

Løpet mitt er helt rundt, altså ingen flate sikteskinner på toppen. Er dette et problem når jeg limer på det nye fibersiktet?

 

Er det et fibersikte som er bedre enn andre?

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvordan kornet er festa på Wingmasteren, men jeg går ut ifra at det er bare å skru det ut med f.eks ei nebbtang.

På Mistral'en min har jeg et "Easy-Hit" som jeg kjøpte for ørten år siden på G-Sport og er meget fornøyd med det.

Noe enklere å feste det rett på ei skinne, men har du øyemålet i orden så vil jeg tro det er en enkel sak å feste dette parallellt og riktig på løpet, løp og kjøp! :D

Link to comment
Share on other sites

Virker som at Tom Knapp og EasyHit ikke er enige med hverandre.

http://www.easyhit.com/?page=3

My shotgun already have a fiber optic bead mounted from the factory how well does it work compared to the EasyHit sight?

Well if you just stick a fiber optic rod on your rib you will create more problem than you solve, for one you will see two dots to point with shooting with both eyes open, and that alone will enhance the problem with eye dominance.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...