Jump to content

Billig rekylkappe som kan erstatte den dritten som sitter på


Erik B. Hoksvold

Recommended Posts

Kjøp Limbsaver. Det er en knallgod rekylkappe som også blir levert originalt på nyere Remington. Gå inn på Limbsaver.com og finn malene der. Enten en som er til Rem 700 eller en som du må slipe litt på selv. Sammenlign omrisset med den du har. Da finner du artikkelnr som du finner igjen hos Midway.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp Limbsaver.

Hmm. Jeg vil ikke gi den oppfordringen min ubetingede støtte. Jeg har hittil hatt Pachmayer Decelerator på alle riflene mine, men har nå montert et par Limbsaver, etter mye rosende omtale i andre fora. Jeg tror nok jeg går tilbake til Decelerator neste gang. Limbsaveren er ikke dårlig, men den er lite holdbar i forhold til Decelerator. Den blir raskt frynsete i kantene ved normal bruk, og den tåler dårlig å bli utsatt for stokkolje eller annen olje. Dessuten er den et helvete å slipe/tilpasse, men det slipper man heldigvis unna om man har fabrikkstokk og finner en kappe som er tilpasset stokken.

 

Når det gjelder rekyldemping, opplever jeg Limbsaver som litt bedre enn Decelerator på lette rifler med rask og skarp rekyl. På grove børser med tungt og langsomt skyv vil jeg påstå at Decelerator er minst like god. Det er i alle fall min erfaring.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Var innom Sannes Presisjon i dag og klådde på Limbsaver og Pachmayer. Ble til at jeg bestilte en Limbsaver til min Winchester M70 Featherwight. De hadde til denne modellen. I følge Petter er de to omtrent smidd ut av samme lest. Skal bli moro å prøve ut om det er noen forskjell mot den gamle gummien som sitter på pr. i dag. Og så tror jeg at svart er finere enn den lyserøde som står på nå. :D

Link to comment
Share on other sites

Ifølge kommentarer på amerikanske nettsider kan Limbsaver deformeres og bli flat, klissete og ekkel hvis rifla står i våpenskap.

Med andre ord, den liker muligens ikke langvarig og konstant belastning.

 

Har personlig erfaring med Pachmayr Decellerator på flere våpen, og kan absolutt anbefale denne.

Både når det gjelder holdbarhet og dempeeffekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...