Jump to content

Valg av rem til hagle


NonServiam

Recommended Posts

Spiller vel ingen rolle hvis det er lagt inn sklistopper i remen gummitråder ol. som i nylonremene, men allikevel.. remen jeg anbefalte er min favoritt og tror jeg har prøvd det meste (*Alle remer sklir til slutt, og helst når de ikke skal)

+1 til overstående talere. Lær eller kunststoff: en reim som glir rundt på skulderen blir du fort lei av.
Link to comment
Share on other sites

Man skall ikke ha hagla på skulderen når man er på jakt .

Reim er derfor helt unødvendig .

 

 

Mvh Fudge

 

Akkurat.. Derfor quikshoter reim.....Men for all del, man velger selv.. personlig syns jeg det ble en helt annen "Hverdag" i fjell og skog med den.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk rem til jul som jeg er kjempegodt fornøyd med på hagla. Den er kjøpt på Jaktpartner Elverum - men vet ikke hva den heter.

Passe bred i lær, med gummi på innsiden.

 

DIGGER denna med at den er litt lang, slik at jeg klarer å få den skrått over ryggen (fra høgre skulder til venstre hofte) - utenpå sekken - også med vinterklær.

Den funker også veldig fint til 'vanlig' bruk. :-D

Link to comment
Share on other sites

Man skall ikke ha hagla på skulderen når man er på jakt .

Reim er derfor helt unødvendig .

I utgangspunktet einig i at børsa for all del ikkje skal vere på ryggen under sjølve jakta. Då skal den vere i hendene.

Men ein skal, i alle fall på ein del typar jakt, gå litt til og frå terrenget. Då er det greit å kunne ehnge den på ryggen. I alle fall dersom ein går saman med andre, so er det greit å kunne bere børsa på ryggen med munningane opp.

 

Ei løysing kan vere "hurtigkobling" på reimbøyglane, slik at ein kan ta av reima dersom ein føler den blir i veien under praktisk jakt.

Link to comment
Share on other sites

Brukte en quickshooter rem på fuglejakta i fjor, og får ikke fullrost den. Jeg har den vanlige modellen, ikke skinn. Gikk med drillingen i klarposisjon hele dagen, og var alltid klar til skudd. Vet av erfaring at både konsentrasjon og våpenbæring kan bli lite "operativ" ut over dagen i skogen, men med denne reima var det ikke noe problem. Anbefales :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...