Jump to content

Selge tre rifler i bytte mot en Blaser R93?


.475 A&M

Recommended Posts

Det er et veldig langt ettertrykk på blaseren. Kan man justere dette bort? ( det at avtrekket fortsetter en cm til før det bunner, etter at skuddet har gått?)

 

Dette merker du ikke når du skyter skarp ammo med rifla. Dette kjennes kun ved tørrklikking. Det har derfor, etter min mening, ingen hensikt å prøve å justere bort dette.

 

Ellers har jeg også endt opp som mange andre her inne. Etter kjøp av Blaser R93, ble de andre riflene stående ubrukt. Etter ca ett år solgte jeg alle de andre boltriflene jeg hadde. Jeg har nå div. piper i kaliber .22lr til 9,3x62. I tillegg til fordelen ved å skyte flere forskjellige kaliber i samme våpen ( avtrekk, form, vekt osv.), tar den opp kun en plass i jaktvåpengarderoben.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke hørt at et langt ettertrekk er noe man setter pris på i skytterkretser, men har R93 det må det være bra.

 

Er en del jeg ikke liker ved R93, magasinløsning og sluttstykkets homping opp og ned bl.a.

 

Litt førevar fikk jeg tilbake innvilget søknad på M03 i juni, ikke vil jeg selge en børse, før dette er nøye testet.

Ikke hjelper det nevneverdig med løse piper og kikkerter heller, om skade oppstår på stokk, avtrekk eller mekanisme. Når er litt ivrig og har flere hunder, så sjangser man ikke jakta på en børse.

Link to comment
Share on other sites

Fankern, dette får meg til å lure litt også.

Har en Browning BAR i 9,3 og en custombygget Remington/McMillan/Douglas i 300 wby. Men er litt fysen på Mauser M03 Trail, den med oransje grep. Med Mausern kan jeg jo bytte løp, og få en 9,3 og en 30-06 i samme våpen, hvis jeg ikke mjisforstår fullstendig. Hva koster et ekstra løp til Mausern, tro?

 

Forresten, glem det, jeg mente ikke å kuppe tråden.

Link to comment
Share on other sites

Hva skal jeg si. Har stukket fingen eller fingrene i jorda og sagt til meg selv at her må ting skje nå eller aldri. Jeg har prøvd lillebror sin blaser og ble litt lei av og ha våpen stående i skapet til ingenting. Men kommer nok til og beholde ihvertfall .243 win. min, men de to andre nevnte riflene går nok for salg nå. Har planer om en magnum pipe, men må først se hva det blir.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer .475 A&M!

 

Jeg har forøvrig nettopp hentet en natural stone 6,5x55 selv. I helgen blir det innskyting. :D

 

Jeg liker Sako veldig godt, det er hovedsakelig en ting som gjorde at jeg valgte å hoste opp mer penger på en Blaser (jeg er nå blakk) og det er sikringen. Sako sin sikring er, mener jeg, en posteringssikring. For den som går mye og foretrekker å ha skudd i kammeret er en oppspenner mye bedre.

 

litt ot: Er det noen som vet hva slags snurr det er på 6,5`en til Blaser? 1/9?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...