Gunman76 Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 Jeg er ute etter å forbedre avtrekket på min 686. Er det innlevering til børsemaker som er "eneste" alternativ for å få et bra avtrekket eller kan jeg bestille diverse stæsj fra eks midway for å kunne få et godt resultat selv. Hvis mye kan gjøres via eks midway hadde referanse til produktnummer vært av verdifull betydning for meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woff Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 Dette står det mye om her på kammeret.. Søk litt så finner du ut at: Skifte slagfjær og rebound fjær (som selges i egnet sett fra Wolf springs) samt polering av mekanismen, og du har gjort avtrekket MYE bedre bare med dette. Du finner noe lesbart om det her: http://arne.nohlberg.com/artikel_s&w_32.htm Fjærsett bestiller du enkelt herfra: http://www.gunsprings.com/Revolver/SmithWesson_RvNF.html Du bør altså lett forbedre avtrekket på revolveren for under 200,-. (Vil vel råde deg til bare å skifte fjærer i første omgang, så gjør du iallefall ikke noe som ikke kan reverseres..... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomerik Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 Svensken Arne Nohlberg har mange artikkler om revolver tuning http://arne.nohlberg.com/artikel_s&w_32.htm http://arne.nohlberg.com/artikel_avanse ... ce_s&w.htm http://arne.nohlberg.com/artikel_service_revolver_1.htm http://arne.nohlberg.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 Nohlberg gir mange gode tips- og det ser ut til at alt han sier er god fisk i forhold til kuhnhausen. skal du file på en smith, bør denne være obligatorisk lektyre: http://www.brownells.com/.aspx/sid=3295 ... ver_Manual et tips jeg plukket opp i american handgunner er trimming av originalfjæra. ved å slipe en slak radie på hver side av slagfjæra, kan du lette den uten å begynne å slakke på "strammeskruen", som egentlig er en demonteringsskrue. ved å slakke skruen endrer du vinkelen, og ikke bare spennet på fjæra. dette kan gi funksjonsproblemer som ikke oppstår med en slakkere fjær som er spent riktig. en nedslipt originalfjær holder spennet sitt bedre enn en redusert wolff-fjær, de er kjent for å miste spennet etter et par års bruk. lykke til, og les, tenk, og les igjen før du filer eller bryner. skulle du komme til å drite deg ut(noe jeg har gjort mange nok ganger til snart å lære av det) kan du få noe originaldeler hos numrich/gunpartscorporation. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ørret Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Skifte slagfjær og rebound fjær som selges i egnet sett fra Wolf springs Er det Power Rib Shooters Paks Type 2 du mener? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlavM Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Har som evert like stor tro på trimming av orginalfjær. Jeg har gjort det på en litt annen måte, rett og slett tatt en dremel med den tynne kappskiva og skjært ut en slisse langsetter ryggen på fjæra. Jeg har skjært en slisse som er ca 4cm lang og stopper et par cm fra toppen av fjæra. Lengden på slisse kan selvsagt endres og hvor på fjæra du begynner,man må bare prøve seg fram(en fordel om man har noen orginalfjærer liggende...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woff Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Er det Power Rib Shooters Paks Type 2 du mener? Tjaa.. Jeg bestilte sist 'Type 1 Pak - Includes a Factory Standard mainspring.' da jeg skyter fabrikkammo og trenger LITT mer slag enn den reduserte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.