Jump to content

Hvordan forbedre avtrekket på min S&W 686


Gunman76

Recommended Posts

Jeg er ute etter å forbedre avtrekket på min 686. Er det innlevering til børsemaker som er "eneste" alternativ for å få et bra avtrekket eller kan jeg bestille diverse stæsj fra eks midway for å kunne få et godt resultat selv. Hvis mye kan gjøres via eks midway hadde referanse til produktnummer vært av verdifull betydning for meg.

Link to comment
Share on other sites

:) Dette står det mye om her på kammeret.. Søk litt så finner du ut at: Skifte slagfjær og rebound fjær (som selges i egnet sett fra Wolf springs) samt polering av mekanismen, og du har gjort avtrekket MYE bedre bare med dette. Du finner noe lesbart om det her: http://arne.nohlberg.com/artikel_s&w_32.htm

Fjærsett bestiller du enkelt herfra: http://www.gunsprings.com/Revolver/SmithWesson_RvNF.html

Du bør altså lett forbedre avtrekket på revolveren for under 200,-. (Vil vel råde deg til bare å skifte fjærer i første omgang, så gjør du iallefall ikke noe som ikke kan reverseres..... :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

Nohlberg gir mange gode tips- og det ser ut til at alt han sier er god fisk i forhold til kuhnhausen. skal du file på en smith, bør denne være obligatorisk lektyre:

 

http://www.brownells.com/.aspx/sid=3295 ... ver_Manual

 

et tips jeg plukket opp i american handgunner er trimming av originalfjæra. ved å slipe en slak radie på hver side av slagfjæra, kan du lette den uten å begynne å slakke på "strammeskruen", som egentlig er en demonteringsskrue. ved å slakke skruen endrer du vinkelen, og ikke bare spennet på fjæra. dette kan gi funksjonsproblemer som ikke oppstår med en slakkere fjær som er spent riktig.

en nedslipt originalfjær holder spennet sitt bedre enn en redusert wolff-fjær, de er kjent for å miste spennet etter et par års bruk.

 

lykke til, og les, tenk, og les igjen før du filer eller bryner. skulle du komme til å drite deg ut(noe jeg har gjort mange nok ganger til snart å lære av det) kan du få noe originaldeler hos numrich/gunpartscorporation.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Har som evert like stor tro på trimming av orginalfjær. Jeg har gjort det på en litt annen måte, rett og slett tatt en dremel med den tynne kappskiva og skjært ut en slisse langsetter ryggen på fjæra. Jeg har skjært en slisse som er ca 4cm lang og stopper et par cm fra toppen av fjæra. Lengden på slisse kan selvsagt endres og hvor på fjæra du begynner,man må bare prøve seg fram(en fordel om man har noen orginalfjærer liggende...)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...