Jump to content

browning buck mark rifle 22 L.R.


torese

Recommended Posts

Hei,

Har kun sett rifla på bilder, men eier pistolen så kan fortelle deg litt om den.

Den er veldig fin når den funker, men det er ikke altid den gjør det.

Den sliter med en meget ømfintlig mekanisme som er vrien å pusse(som burde pusses ofte), og et ikke så altfor pålitlig magasin.

Men den spiser alt av ammo, godt grep og veldig grei layout og et godt fabrikk avtrekk.

 

Jeg tror at du vil tjene på å kjøpe en 10/22 istedet. Men den er sikker veldig enkel å lære noen å skyte med(kan ha maken pistol og rifle)

 

Mvh

jULF

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei, jeg har en Browning buck mark rifle. Jeg er forøvrig veldig fornøyd, utmerket presisjon og funksjonering.Men det jeg lurer på er hvilket verktøy som brukes til å få av løpet. Det fulgte ikke noe verktøy med våpenet. Håper noen av dere kan hjelpe meg med dette :)

Link to comment
Share on other sites

Det du trenger er et unbrakosett i tommer for og demontere denne rifla.

Jeg har en slik rifle, den er artig og skyte med, men kan nok oppleves litt kort for enkelte. Ladingen med magasin og repetering har jeg aldri hatt problemer med, untatt med en gammel type ammo, som jeg ikke husker navnet på, som var klint inn i en salgs seig voks og ikke olje/fett som de fleste med belegg er belagt med i dag. Kan være at oljen/fettet har størknet på disse.

 

Negativt:

-Litt kort/lett.

-Litt arbeidsom og demontere

-Har opplevd litt sprut på venstre kinn ved lading (jeg er høyreskytter)

-Det finnes vel billigere børser også.

 

Men alt i alt en dritkul salong og eie og skyte med.

 

Jeg vurderer og selge min for og få plass i garderoben til en 308.

Du kan jo gi bud på min. :) medfølger:

-Bushnell 3-9x40 (ny 1000.- med montasje)

-Demper (ikke kappet men gjenget løp. Børsemakeren sa det var det retteste 22 løpet han hadde sett på 30 år.)

-Tatt godt vare på, gått ca. 1500-2000 skudd

 

Send PM hvis du er interessert :)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...

Hei, 

Skulle selge min men kompisen fikk avslag på søknaden for andre gang i fjor. Den ble av mitt våpenkontor i tromsø definert som en pistol. Vi forsøkte ikle en 3. gang. 

 

Flott våpen og jeg beholder den gjerne noen år til når våpengarderoben nå er endret til 8.

 

Tore

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, torese said:

 Den ble av mitt våpenkontor i tromsø definert som en pistol.    Tore

Hmmm  de hadde vel bare googla Buckmark og ikke satt seg inn i hva det er.  Vanskelig å finne skulderhylster for denne 22 rifla da!



Pedersens Våpenlager har dem i allefall for salg
https://www.pvas.no/produkter/vaapen/salongrifle/browning-buck-mark-rifle/sa-22lr

106035-browning-buck-mark-rifle.jpg?widt

 

Edited by piren16
Link to comment
Share on other sites

Quote

Politiet kan gje løyve til erverv og innehav av halvautomatiske riflemodellar som opphavleg er konstruerte for jaktbruk, og som:

1. frå fabrikk er produsert for bruk av våpenmagasin med patronkapasitet på inntil 10,
2. ikkje er tilverka med skjefte eller annan innretning som heilt eller delvis dekker oversida av pipa, og
3. ikkje er tilverka med pistolgrep som står att på våpenet når bakstokken takast av.

 

Våpenforskriften

 

Ser ut som om Buck Mark-rifla bør gå gjennom til jakt uten problemer? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...