Jump to content

Ny jaktrifle. Kva skal eg velge?


silent hunter

Recommended Posts

Lurer på å bytte ut min CG 4000 (sauer200) i kal. 6,5x55 med noe annet. har lyst på ein Rem. 700 eller seven, men liker ikkje att sikringen ikkje låser hevarmen. er det nokon andre rifler som har dei samme fordelane og bakdelane som remington, men med "ordntlig" sikring?

 

 

F.eks Rem700 og ny avtrekker med sikring.

Link to comment
Share on other sites

Mange alternativer å velge mellom, men hvis du først har hatt en Sauer, så har du nok hatt noe av det beste som går an å få tak i. Så hvis du har vært fornøyd med våpenet ditt, hvorfor ikke kjøpe en ny sauer 202 outback eller lignende?

Link to comment
Share on other sites

Mange alternativer å velge mellom, men hvis du først har hatt en Sauer, så har du nok hatt noe av det beste som går an å få tak i. Så hvis du har vært fornøyd med våpenet ditt, hvorfor ikke kjøpe en ny sauer 202 outback eller lignende?

 

 

 

Trur du eg hadde bytta den ut viss eg var fornøyd :P ?

 

 

Nokon so mhar erfaring med Weatherby Vanguard synt(link)?

Link to comment
Share on other sites

 

Trur du eg hadde bytta den ut viss eg var fornøyd :P ?

 

 

Kanskje våpenet var gammelt, stygg stokk, etc og et nytt derfor hadde vært kjekt :wink: , men for all del hvis du ikke har vært fornøyd med børsa så er det vel heller ingen grunn til å kjøpe noen lunde det samme en gang til. Jeg har imidlertid utelukkende hørt skryt av en jaktkompis sin sauer 202 outback.

 

Men over til det du egentlig spør om, hvilken rifle du skal velge så kan jeg bare si at jeg er veldig fornøyd med schultz og larsen rifla som jeg gikk til anskaffelse av for et par år siden. Det er den gamle classicmodellen hvor løpsbytte ikke er mulig, mens den nye modellen har denne muligheten. Uansett rifla føles enkelt og greit veldig bra, med et pistolgrep som fyller godt ut i hånden, et ladedgrep som er som varm kniv i smør, og en veldig bra presisjon. Så schultz og larsen kan være et alternativ til remmingtontrifla du nevner.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på å bytte ut min CG 4000 (sauer200) i kal. 6,5x55 med noe annet. har lyst på ein Rem. 700 eller seven, men liker ikkje att sikringen ikkje låser hevarmen. er det nokon andre rifler som har dei samme fordelane og bakdelane som remington, men med "ordntlig" sikring?

 

Har du funnet ut hva du vil ha? Vipper mellom de to selv.

Skal ha lyddemper på, så løpet på en 700 vil bli kappet uansett, kanskje noen cm på seven også. Da er kanskje ikke forskjellen på de så stor?

 

Noen som mener noe?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...