Jump to content

Sluttsalve som ser slutten


Vesper

Recommended Posts

Lurer på hvorfor jeg som abonnerer ikke har fått bladet :roll: Synd du har sluttet å skrive Erik, har i likhet med mange andre fulgt med på dine skriblerier siden VJ. Trodde du overdrev svartmalinga for tjue år siden, men nå ser man dessverre at du hadde rett. Hvis ikke våpeneiere klarer å stå noenlunde samlet er jeg redd utvikla bare fortsetter.

Link to comment
Share on other sites

Og det med egg fra frittgående høner, de hønene har det faktiskt værre enn de som sitter i bur, etter det jeg har fått greie på med frittgående høner er mye slossing og mye skader på hønene, hva som er best av å sitte trygt i et bur eller å få juling hele tiden vet jeg.

Denne føyer seg inn i rekken av de mer groteske unnskyldningene for dyreplageri satt i system, som jeg har sett. Det er ikke nødvendig å drive med dyreplageri for å produsere mat - eneste argumentet som underbygger unnskyldningen din er prisen på sluttproduktet - og da er vi åpenbart villige til å ignorere mye. Vi er jordas desidert mest intelligente skapninger - jeg har fremdeles såpass stor tro på oss at vi klarer å finne løsninger.

 

Men akkurat dette temaet er relevant i diskusjonen - se bare på hva som skjer i media for tiden. Dyreekstrimistene bruker etthvert middel i sitt daglige virke - de har jo arbeidsplasser de skal forsvare. Nå er pelsdyrnæringen under angrep (personlig kan jeg ikke se noen fremtid i den virksomheten, men det er nå meg), og når det er gjort, blir det kjøttproduksjon som får gjennomgå. Deretter jakt. Vi har med veganere (ikke å forveksle med vegetarianere) å gjøre - ikke fornuft.

Link to comment
Share on other sites

Sitering fjernet av jmonsen

Hehe, nå prater Dere tull begge to. Dyr i bur kan være glade for at de ikke kjenner livet i villmarken, det er nemlig ikke noe paradis. Et ubeskyttet liv, i motsetning til hva vi og andre oppdrettsdyr lever, er et helvete av sult sykdommer parasitter ulykker fordervelse og død. Uten beskyttelse er ikke verden et spesielt trivelig sted å være.

 

OK.

Jeg håper virkelig at dette var en spøk?

Hvis det var det, vennligst si fra, før jeg mister all tro på menneske som art.

 

Ingen spøk, desverre. Av mennesket som art er 85% det vi vil kalle farget, syk og fattig. Mal deg selv svart og ta deg en tur til mere santrale og tetbefolkede strøk, så ser du realitetene bedre. For de fleste er verden et helvete.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...