Jump to content

Test av "Langholdsrigger"


Guest solheimen

Recommended Posts

Kopierer denne tråden fra et annet forum, da det ser ut som flesteparten har flyttet Håper dette er noe dere har lyst til utpå vinteren/våren.

Vet ikke om det er lagt i rett kammer, da det ikke er eget langholdskammer. Men da flytter vel dugnadsgjengen den

 

Nå når langholdsskyting er i vinden, renta er lav og folk har MYE penger mellom nevene Så ser det ut som det er mange som har kjøpt eller skal kjøpe en ren langholdsrigg.

Det er egentlig svært lite å finne om de forskjellige våpen på nettet siden det er egentlig veldig få som har de, og et svært snevert marked. (forundrer meg ikke om 99% av de som eier en slik rifle er medlem av forumet.)

Det som hadde vært utrolig spennende var å fått lagt en "(U)offisiell" test av de forskjellige merker. Da det er en god del av de på forumet, og fått i stand et møte på skytebane der noen som føler seg kompetent til det gjennomfører en uhilda test. Self. må test personene være langt over snittet på langholdskyting, og kanskje det hadde vært mulighet å invitert et jakt/våpen magasin med.

 

Eks. på våpen jeg tenker på er:

 

Sako TRG

DSR-1

AI

Blaser LRS

Dakota Longbow

++

++

 

Noen som tror dette skulle la seg gjennomføre?

Link to comment
Share on other sites

For at det skal bli noenlunde målbart bør det vel være et kaliber alle fabrikkrigger leveres i, og da står vi vel strengt tatt igjen med 308Win :?: I tillegg bør det testes med kjøpeammo av samme type og lot (Lapua Scenar og Norma DL) for å ha et mest mulig likt utgangspunkt :?:

En annen side er optikken. Bør vel strengt tatt også være tilnærmet lik, iallefall i kvalitet og hvilken forstørrelse som nyttes under testen :?:

Skal det skytes som benkskyting eller fra tofot :?:

 

Sauer 200STR vil være et glimrende referansevåpen, og fungerer i samme åndedrag som SSG3000-klone.

 

Antar at du ser for deg Hengsvann som testområde, og det blir dessverre altfor langt og dyrt for meg å ta turen med LRS2'en :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg foreslår som jeg gjorde på sluttstykke, at vi har f.eks to-tre kaliberklasser 308, 300wm og 338LM.

 

En klasse for fabrikkvåpen og en for custom, en for Buster med mævvsern :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...