Jump to content

Cabelas !


beech5

Recommended Posts

Cabelas er en flott butikk! Husk at når du handler i butikk så blir moms lagt på prisen. Den varierer litt fra stat til stat, men du kan regne med 5-9%.

 

BassPro er veldig lik, og verdt å ta turen innom vis du kan. Handlet for noen tusenlapper i BassPro butikken i LasVegas for noen uker siden.

Link to comment
Share on other sites

Når villedene (eller veiledene) pris i USA er halv pris av norsk pris så blir det ikke så ille allikevel :)

 

Kjøpte meg den nye avstandsmåleren til Leupold for 2800 kroner. Tipper den kommer til å koste over 5 tusen i Norge. Leica 1200 måleren kostet 4500 kr (599USD). I Norge koster den flesk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjoept sko fra Cabelas og de var knall. Sko for minus 40 som er greie å gå med. Bruker de for isfiske og skuterkjøring og blir aldri kald. De betalte jeg litt under 1000 kroner for. De har også skikkelig tjukke kataloger med alt en kan tenke seg og som er perfekt lesing på toaletten. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun vært innom Bass og Gander. Butikkene virker like. De har de fleste kjente merkene. Samt Gander har egne merker på klær og noe utstyr.

Kjøpte Minn Kota elektrisk båtmotor siste jeg var hos Gander. Kostet meg ca 700 kr. Tilsvarende koster ca 2000 her på berget.

Link to comment
Share on other sites

Butikkene varierer nok mer innad enn de gjør seg imellom. BassPro butikken i Dallas FW var hadde mye bedre utvalg av våpen og våpentilbehør enn i LasVegas. Derimot var klesavdelingen større i Vegas.

 

Måtte jeg velge mellom BassPro og Cabelas hadde jeg nok valgt Cabelas, men det er basert på butikkene de hadde i Dallas FW. Eller, Ja takk begge deler :)

Link to comment
Share on other sites

Var på Cabelas i Washington i fjor, og i Maine(?) i år. Husk at det er et relativt lite utvalg av katalogproduktene de har i butikkene - ikke så mange amerikanere som kjøper de dyreste die-settene eller mest fancy kikkertsiktene til at de gidder å ha disse på lager i enhver butikk. Også derfor de har "store- pick-up", hvor du kan bestille på nettet og plukke med deg varene når du er innom butikken.

 

Ellers stadfestet broderen og kona mi (som ellers begge er jegere) sitt utsagn etter Cabelas turen i fjor, at Cabelas er den mest harry butikken de har vært innom noen gang så langt i sitt liv - Selv skjønner jeg ikke hvor de tar det fra... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...