Jump to content

Remington Nylon 66


Klatrechris

Recommended Posts

Har en Remington Nylon 66 som jeg fikk i 18 års gave. den var tidligere brukt av min bestefar siden den var ny så har fått en del skd igjennom seg..

 

var på banen i går å luftet den. er vel 2 år siden sist.

 

fikk store problemer med dobbeltmating under skytingen.

 

neste kule kom inn å presset opp mot kula under før ekstraktoren fikk dratt den helt tilbake. og da måtte jeg ut med ladetuben og frem med kniven for å løse problemet.. ble litt bedre etter 50 skd men problemet kom ca på hvert 5 skd utover.

 

har aldri vært demontert for smøring av sluttstykke og kammer. kun løpet som har blitt renset og oljet.

 

noen tips til å fikse dette? eller må jeg krype til korset for å demontere hele kassa?

 

Skyter fortsatt 1cm samlinger på 50 meter så har nok mange gode år igjen fortsatt håper jeg:)

 

IMG_2511.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Du må pusse.

 

Jeg har også en sånn, og den slutter også å mate skikkelig når den blir møkkete nok.

 

Det er ikke vanskelig. Dra ladearmen rett ut, så kan du skru opp skruene som fester dekselet rundt mekanismen. Da kommer du til så du får pusset vekk det verste, og det er nok. Bittelitt olje på glideflatene gjør nok heller ingenting.

 

Send pm om det ikke virker etter puss som beskrevet over.

 

U

Link to comment
Share on other sites

da var den pusset og renset godt.. så ikke ut i den. forstod godt at den trengte en vask. takk for småtipset på å få den fra hverandre. var overraskende lett.

 

var oppe på banen i dag.

å si at en 22lr rifle fra 1967 imponerer meg fælt på presisjonen.

 

50 meter knestående på IPSC skiva. (den lille).

 

hadde ikke noe kronestykke tilgjengelig desverre:P lypsil for være referanse.

 

IMG_0124.jpg?t=1246388881

Link to comment
Share on other sites

Dette er virkelig bra. Nylon 66 er jo amerikansk ræl på sitt beste, men kan ikke noe for at jeg liker den! hadde en slik i min pure ungdom, men byttet den i en Brno mod2 da den ikke fungerte med russisk Vostok ammo...

Skulle hatt juling! Noen som husker "svart Vostok"?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner du skjøt med de åpne siktene.

Forresten, ver obs på at løpsfeste klemma er på rett plass før en drar til skruen, ellers risikerer du at klemma sprekker) har prøvd). Og ver for all del forsiktig så du ikke knekker eller på annen måte ødelegger magasinfjær innsatsen (det lange røret du drar ut), ny er ikke enkel å få tak på. Vår er skutt 50K+ (av meg alene + litt av min bror), og liker kraftigere ting som Remington High Velocity, CCI Velocitor og lignende kraftig amo for å veksle godt.

 

Kikkertsikte fungerer dårligt, da kassa ikke er fast i løpet (litt press på løpet en eller annen vei, og treffpunktet er ett heelt annet sted (også dyrkjøpt erfaring erfaring. Men med åpne sikter er alt fair game. :wink:

 

P.s Klipset som holder skruen på høydejusteringen på det bakre siktet er heller ikke så sterk, bør håndteres med fornuft.

Link to comment
Share on other sites

er skutt med kikkert sikte

 

bruker et Tasco 4x32. gikk rett på selv rett etter puss og demontering..

 

den går veldig bra med Eley high velocity hollow point(datert 015-84!!) synd jeg bare har 600skd igjen av denne typen.. skal ut å forske litt når jeg går tom for det gamle jeg har liggende.

 

Eley club som jeg brukte med gamle saueren min i 22lr går greit, men den eneste som gjøre at lyddemperern fungerer :roll:

 

Men ett knall våpen:) ser at det går som ett samleobjekt borte i statene..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...